השר אמסלם על מינוי מקורבים: "מגיש אנשים שאני מכיר, מהחבר'ה"

השר לשיתוף פעולה אזורי התראיין בתוכנית "קלמן ליברמן" ברשת ב', והסביר על האופן בו הוא נוהג למנות את הבכירים שעובדים תחתיו. כשנשאל האם הגיש את מועמדות חבריו השיב: "בוודאי, את מי אני אמנה? התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך"

זמן צפייה: 05:17

בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב' הבוקר (ראשון) השר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם התייחס לאופן מינוי התפקידים הבכירים העובדים תחתיו, ואמר כי "אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה, אנשים אני מכיר ומעריך".

אמסלם הסביר והדגים: "אני לא יכול למנות אף אחד מחוץ לנבחרת (הדירקטורים). אלי אהרוני, חברי הטוב, מ"פ שלי במילואים 30 שנה, שאני מכיר 40 שנה, עומד בקריטריונים ואני ניסיתי למנות אותו לפני שלוש שנים. אמרו לי שיש לו זיכה לליכוד".

כנשאל אמסלם על ידי המראיינים האם חלק מהמינויים עוסקים בחברים שלו, השיב: "בוודאי, את מי אני אמנה? התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך. אני מגיש אנשים ראויים, אנשים טובים. התפקיד שלי זה למנות דירקטורים".

השר דוד אמסלם ומיכל רוזנבוים
השר דוד אמסלם ומיכל רוזנבוים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, אלעד מלכא

נזכיר כי השר אמסלם דרש לפני כשבוע בפעם השלישית להדיח את מנהלת רשות החברות הממשלתיות עו"ד מיכל רוזנבוים. ברקע הדרישה ניצבים ניסיונותיו של אמסלם לקדם מינויים פוליטיים של בעלי זיקה למפלגת הליכוד בחברות הממשלתיות, תוך שהוא פועל לביטול הליכי המינוי המקצועים שהיו מקובלים עד עתה.

בין היתר, פועל אמסלם למינוי של מקורבים לתפקידי דירקטורים בחברות שונות, ובראשן דואר ישראל. בנוסף, ישנם רווחים גדולים שגרפו חברות ממשלתיות ואלו אינם מועברים לקופת המדינה, בעקבות סירובו של אמסלם לחתום על צווים נדרשים - וזאת גם כן כחלק מהמאבק שלו עם רשות החברות.