בלי ריכוך: הנוסח הסופי של ביטול עילת הסבירות יגיע לוועדת החוקה

ביום שני הקרוב יחלו ההצבעות בוועדה על ביטול עילת הסבירות בכל הקשור לדרג הפוליטי, לקראת ההצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. יו"ר הוועדה רוטמן מתכוון להביא להצבעה את הנוסח החמור של הצעת החוק - אך ברגע האחרון דברים יכולים להשתנות

זמן צפייה: 02:05

עם התקדמות חקיקת המהפכה המשפטית, העיניים נשואות הערב (שישי) שוב לוועדת חוק, חוקה ומשפט, כאשר ביום שני הקרוב יחלו ההצבעות בוועדה על ביטול עילת הסבירות בכל הקשור לדרג הפוליטי, לקראת ההצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר הוועדה שמחה רוטמן מתכנן להביא להצבעה את הנוסח החמור של הצעת החוק, אשר לא מאפשר אפילו להאיץ בשר לבצע פעולה מסוימת שהוא נמנע ממנה, למשל אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, כך שניתן לומר שלא רק שאין ריכוך בחוק - אלא שיש בו אפילו החרפה.

ובכל זאת, ברגע האחרון דברים יכולים להשתנות, ובכירים בממשלה מדברים על מצב ביטחוני שהופך מתוח יותר ויותר, והם לא מוציאים מכלל אפשרות שבסופו של דבר נראה בלימה בחקיקה - או ריכוך משמעותי.

לוח הזמנים לחודש הקרוב
לוח הזמנים לחודש הקרוב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר כרגע בשני קולות, ולעתים אומר דבר והיפוכו. בישיבת הממשלה, כפי ששמענו השבוע בהקלטות שנחשפו בחדשות 13, הוא מדבר על סכנה ברורה לביטחון, גם מבחינת השבתת היכולות וגם מבחינת מה שזה עושה להרתעה, ומצד השני - היום ב"ידיעות אחרונות" פרסם עמית סגל כי נתניהו אומר ש"זה לא אסון אם כמה טייסות יושבתו, והרבה יותר נורא אם הממשלה תחדל לתפקד".