יממה של הכרעות: מתיחות לקראת ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים

מתיחות במערכת הפוליטית לקראת ההצבעה בכנסת על הנציגים בוועדה, מהלך שצפוי להשפיע על המשך שיחות ההידברות בבית הנשיא, כאשר נתניהו עדיין לא הכריע אם לנסות לדאוג למינוי נציג אופוזיציה. ליברמן: "לפיד וגנץ אין לכם מנדט להחזיר את דרעי לממשלה"

זמן צפייה: 06:35

יממה של הכרעות: מתיחות במערכת הפוליטית לקראת ההצבעה מחר בכנסת על נציגיה בוועדה לבחירת שופטים, מהלך שצפוי להשפיע על המשך שיחות ההידברות בבית הנשיא. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "לפיד וגנץ אין לכם מנדט להחזיר את דרעי לממשלה".

"אני פונה לכל אזרחי ישראל", כתב ליברמן בפתח דבריו, "לכל מי שרוצה לשמור על הדמוקרטיה הישראלית ועל מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית, לאותם אנשים טובים שלוקחים חלק שבועות ארוכים במחאה, אנו עומדים בפני יומיים של הכרעות קריטיות לעתיד המדינה".

הצטרפו אליי לקריאה ללפיד ולגנץ", הוסיף ליברמן, "לא לתת יד להסכמות המסתמנות בבית הנשיא, שיאפשרו את חזרתו של אריה דרעי לממשלה, דבר שעלול לייצב את הקואליציה המשיחית חרדית של נתניהו לעוד תקופה ארוכה".

אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצב בפני קבלת החלטה ביממה הקרובה - האם ללכת אם הנוהג הקיים ולנסות לדאוג למינוי נציג אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, כדי לשמר את השיחות בבית הנשיא ואולי גם לפרוץ לכיוון הסכם, או שמא לפעול לבחירת שני נציגים מהקואליציה.

מי שלא מעוניין בבחירת נציג אופוזיציה לוועדה הוא שר המשפטים יריב לוין, בעיקר בגלל ההסכם המסתמן, שברור לגמרי שייזרוק את הרעיון של לוין להשתלט פוליטית על מינוי שופטים בישראל. בין לוין לנתניהו מתקיימות בימים האחרונים הרבה מאוד פגישות, ואמש דיווחנו במהדורה המרכזית שלוין מצרף אליו ללחץ את שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

Whatsapp Image 2023 06 02 At 2
לוין ונתניהו בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו כלוא כרגע בסד לחצים לפיו סכנה של ערעור מסוים או אי-שקט בתוך הקואליציה, כאשר לוין לא יהיה מרוצה ואולי אף יממש איומי התפטרות, לצד שותפות קואליציוניות שלא יאהבו את זה, לעומת חשש שאם הוא ילך עם לוין המחאה תחזור, השיחות יתפוצצו, והקושי הגדול שלווה אותו בזירה המדינית רק ילך וייגבר, כאשר כולנו גם נשלם על כך מחיר כלכלי.