החלטת יו"ר הקואליציה: חקיקת בזק לשלילת אזרחות למחבלים

אחרי חגיגות שחרור המחבל שרצח חייל, ח"כ אופיר כץ מקדם פטור מחובת הנחה להצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור ויקדם חקיקת בזק של שבועיים להצעת החוק. "לא יעלה על הדעת שיימשך המצב האבסורדי שבו מחבלים מבצעים פיגוע, מקבלים שכר מהרש"פ וחוזרים לחיות בתוכנו"

זמן צפייה: 00:54

יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הכנסת אופיר כץ מהליכוד החליט הבוקר (שני) לקדם חקיקת בזק של חוק שלילת אזרחות ממחבלים בתוך כשבועיים. כץ ייתן פטור מחובת הנחה להצעת החוק, לפיה תבוטל אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור.

לפי ההצעה, מחבל שיקבל שכר או תגמול על פעולת טרור תישלל אזרחותו או מעמד התושבות שלו. אזרח או תושב שיוכח לגביו שקיבל תשלום מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על אזרחותו או תושבותו, ומעמדו יבוטל על ידי שר הפנים.

כרים יונס, רוצח החייל אבי ברומברג ז''ל, בהגעתו לכפר עארה לאחר שחרורו מהכלא
כרים יונס, רוצח החייל אבי ברומברג ז''ל, בהגעתו לכפר עארה לאחר שחרורו מהכלא | צילום: רויטרס

הרקע להצעה הוא שחרורו של המחבל כרים יונס השבוע, שרצח יחד עם מחבל נוסף את החייל אבי ברומברג בשנת 1980 עת שעשה את דרכו מבסיסו ברמת הגולן אל עבר ביתו בזיכרון יעקב. יונס שוחרר בחמישי האחרון מהכלא, לאחר מאסר של 40 שנים. הוא התקבל בחגיגות במועצה האזורית ערערה, בניגוד לרצון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שניסה למנוע אותן.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר על ההחלטה כי "חגיגות השחרור שראינו השבוע למחבל הנתעב בתוך שטחי ישראל מרתיחות והופכות את הבטן. לא יעלה על הדעת שיימשך המצב שבו מחבלים מבצעים פיגועי טרור, מקבלים שכר מהרשות הפלסטינית וחוזרים לחיות בתוכנו".