ח"כ מהליכוד: "מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים"

במהלך הדיון בוועדת הכנסת על החוק לביטול אזרחותו של מחבל שביצע פיגוע, ח"כ חנוך מילביצקי אמר כי "אני לא מרגיש שום צורך להצדיק את עצמי על זה שאני במדינת היהודים מעדיף יהודים". ח"כ טיבי ענה לו כי "אני מתנגד לרצח באשר הוא" - וביקש ממנו לחזור על דבריו באנגלית

זמן צפייה: 00:54

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (שני) את בקשת כמה מחברי הכנסת פטור מחובת הנחה להצעת החוק, לפיה תבוטל אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור, ובמהלך הדיון אמר ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) כי הוא מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים.

"מי שיוצא לבצע פיגוע טרור במדינת ישראל צריך לדעת שני דברים", אמר ח"כ מילביצקי, "הוא לא חוזר חי, זו צריכה להיות הנחיה לכוחות הביטחון, והוא צריך לדעת שהוא גוזר כליה על משפחתו. כשנאבקים בטרור צריך להיעזר באמצעים גסים, באמצעים שאולי פוגעים בזכויות כאלה ואחרות, אבל מה לעשות, אנחנו מתמודדים מול טרור רצחני".

"אני לא מרגיש שום צורך להצדיק את עצמי על זה שאני במדינת היהודים מעדיף יהודים", הוסיף ח"כ מילביצקי, ובשלב זה אמר לו ח"כ אחמד טיבי: "מעדיף רוצחים יהודים". ח"כ מילביצקי אישר את דבריו ואמר: "מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים, וכלל במדינת היהודים אני מעדיף יהודים על פני ערבים לא נאמנים. אין לי שום בעיה עם המשפט הזה".

"אני מתנגד לרצח באשר הוא", אמר ח"כ טיבי, וביקש ממילביצקי לחזור על דבריו באנגלית. על כך השיב לו ח"כ מילביצקי: "אנחנו רואים איך אתה מתנגד לרצח, אתה מהלל רוצחים. רק ביום שישי האחרון הוצאת הודעת ברכה לרוצח הזה שמשתחרר. אנחנו לא צריכים להסס ולא צריכים כלום, צריכים להמשיך בתהליך הזה של שלילת אזרחות, של פגיעה בטרוריסטים, בסביבה שלהם ובמשפחות שלהם. ככה נלחמים בטרור".

לפי הצעת החוק, מחבל שיקבל שכר או תגמול על פעולת טרור תישלל אזרחותו או מעמד התושבות שלו. אזרח או תושב שיוכח לגביו שקיבל תשלום מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על אזרחותו או תושבותו, ומעמדו יבוטל על ידי שר הפנים.

ח''כ אחמד טיבי
ח''כ אחמד טיבי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הרקע להצעה הוא שחרורו של המחבל כרים יונס השבוע, שרצח יחד עם מחבל נוסף את החייל אבי ברומברג בשנת 1980 עת שעשה את דרכו מבסיסו ברמת הגולן אל עבר ביתו בזיכרון יעקב. יונס שוחרר בחמישי האחרון מהכלא, לאחר מאסר של 40 שנים. הוא התקבל בחגיגות במועצה האזורית ערערה, בניגוד לרצון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שניסה למנוע אותן.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר על ההחלטה כי "חגיגות השחרור שראינו השבוע למחבל הנתעב בתוך שטחי ישראל מרתיחות והופכות את הבטן. לא יעלה על הדעת שיימשך המצב שבו מחבלים מבצעים פיגועי טרור, מקבלים שכר מהרשות הפלסטינית וחוזרים לחיות בתוכנו".