לתשומת לב משרדי הממשלה: אלו הסנקציות שיוטלו אם לא יעברו לי-ם

במשך שנים ועל אף החלטות ממשלה לא יושם מהלך העברת משרדים שפועלים בתל אביב לבירה. כעת הממשלה מאשרת שורת סנקציות למי שלא יעבור: איסור שיפוצים ורכישת ריהוט וכן דמי שכירות כפולים

בהסתדרות מאיימים להשבית את קרית הממשלה בגלל בעיות חניה לעובדים בת"א
בהסתדרות מאיימים להשבית את קרית הממשלה בגלל בעיות חניה לעובדים בת"א | צילום: חדשות עשר

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של שר השיכון והבינוי זאב אלקין להטיל סנקציות על משרד הממשלה שלא יעברו לירושלים. בין היתר, משרד שלא יעבור לעיר הבירה לא יוכל לרכוש ריהוט חדש ולבצע שיפוצים, וגם יוטלו דמי שכירות כפולים על משרד שיישאר לפעול בתל אביב. אלקין: "הגיע הזמן שכל יחידות הממשלה יעברו לבירת ישראל".

כידוע, במשך שנים ועל אף החלטות ממשלה, לא יושם מהלך העברת משרדים שפועלים בתל אביב לירושלים. בהמשך לכך, הממשלה אישרה את החלטתה להעברת יחידות ארציות ולשכות ממשלתיות לבירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא הגיוני לחכות יותר": אוסטריה הטילה סגר על לא-מחוסנים

בשורה לתושבי הדרום: חצי מיליארד שקל יושקעו בתוכנית חדשה

מה היה קורה לבריטני ספירס – גרסת ישראל?

השר זאב אלקין
השר זאב אלקין | צילום: יח''צ

במהלך הדיון על ההחלטה, אמרה השרה לשיווין חברתי מירב כהן כי "לא ייתכן שגם ממשלת ישראל שהיא המעסיק הגדול במדינה תמקם את משרדיה במרכז ת"א ובכך תתרום לתהליך המסוכן שהולך ומקצין של שתי מדינות לשני עמים: מדינת תל אביב המשגשגת ורוויות מקומות העבודה ובתי הקפה, אל מול שאר מדינת ישראל".

בהמשך, הציע שר הביטחון בני גנץ להקים "We Work ממשלתי" תמורת 3 מיליארד ש"ח. כמו כן, שר המודיעין אלעזר שטרן אמר לראש הממשלה נפתלי בנט כי "השירותים כאן נמצאים כבר ארבעה חודשים בשיפוץ", והוא מצדו השיב לו: ""זה כמו עזה כאן. תגמרו עם זה".