ריבלין שובר שתיקה: "אי אפשר להסכים לחצי דמוקרטיה"

בריאיון טלוויזיוני ראשון מאז תום כהונתו כנשיא המדינה, מתיחס ראובן ריבלין להידברות בנוגע למהפכה המשפטית: "בלי הפרדת רשויות ברורה - נהיה נכים בדמוקרטיה שאנחנו מתפארים בה". הוא ביקר במרומז את המגעים: הרצוג חייב למלא את סמכויותיו. אם הוא עושה טוב או לא, ישפוט כל אזרח"

זמן צפייה: 03:25

נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין שבר הערב (שבת) שתיקה בריאיון ל"המטה המרכזי" – שנתיים אחרי הריאיון הטלוויזיוני האחרון שהעניק מאז שסיים את תפקידו. הוא התייחס למחאה על המהפכה המשפטית, הההידברות בבית הנשיא והיחסים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה לא יכול להגיע למצב שבו אתה מסכים על חצי דמוקרטיה, ומוותר על חצייה האחר".

על המשא ומתן בבית הנשיא אמר ריבלין: "אם נשיא המדינה חושב שיש סיכוי, זה תפקידו. מה לי לבקר? הערכתי היא שאי אפשר להתפשר על הדמוקרטיה". הוא ביקר במרומז את המגעים בבית הנשיא: "הרצוג חייב למלא את סמכויותיו. אם הוא עושה טוב או לא, ישפוט כל אזרח".

עוד טוען ריבלין כי "בלי הפרדת רשויות ברורה, בלי שבית המשפט העליון יזלוג לסמכויותיה של הכנסת ובלי שהכנסת תזלוג לסמכויותיו של בית המשפט העליון - נימצא נכים בדמוקרטיה שאנחנו כל כך מתפארים בה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-hamate-hamerkazi-clips-part-2005232015' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון המלא עם הנשיא לשעבר ריבלין: "אי אפשר להסכים לחצי דמוקרטיה"' poster='' kid='1_52u6t0oa' duration='1267']

על הערב שבו הכריז נתניהו על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט אמר ריבלין: "שאלתי את עצמי למה אני לא יוצא לרחובות". הוא תקף את ראש הממשלה בעקבות אי-קיום ההבטחה לרוטציה עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "התרשמתי שנתניהו באמת התכוון להבטיח; לא תמיד אצל פוליטיקאים זה גם מתקיים. לא הייתי בטוח שהוא יקיים את הרוטציה עם גנץ, בלשון המעטה".