אחרי יותר מיממה: נתניהו שוחח עם ראש השב"כ וגיבה אותו

ראש הממשלה הגיב, כיממה לאחר הדברים, להתקפות על ראש השב"כ רונן בר ומלשכתו נמסר כי הוא "שוחח עם ראש השב"כ וגיבה אותו ואת אנשי השירות". זאת, לאחר אמירות של חברי קואליציה נגד בר ולאחר תגובה חריפה יותר של שר הביטחון אתמול

Screenshot 2023 08 07 171230
רה"מ נתניהו, ראש שב"כ רונן בר | צילום: אביר סולטן / אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) עם ראש שב"כ רונן בר, וגיבה אותו בעקבות ההתקפות מהקואליציה - יותר מיממה לאחר שנשמעו. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא "שוחח עם בר וגיבה אותו ואת אנשי השירות על העבודה החשובה שהם עושים למען ביטחון אזרחי ישראל מסביב לשעון".

נתניהו הצטרף בכך לתגובה של שר הביטחון יואב גלנט, אך באיחור ניכר. זאת, לאחר שפורסם כי בהערכת מצב שהגיש בר לנתניהו, טרם האירוע בבורקה והפיגוע בתל אביב, ובה נכתב כי טרור יהודי מלבה טרור פלסטיני.

רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט

כזכור, חברת הכנסת לימור סון הר-מלך אמרה אתמול ל-ynet כי "אנחנו רואים שערבבו ולא ידעו להגדיר מי האויב ולא ידעו להרתיע את האויב ולהכניע את האויב, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מול הגדרות מעוותות כאלה - למי אתה צריך לדאוג ובמי אתה צריך להיאבק". בדבריה התייחסה ככל הנראה לראש שב"כ רונן בר.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לאחר מכן לדברים וכתב כי "בזכות אנשי שירות הביטחון הכללי והעומד בראשם הפועלים הרחק מעיני הציבור, ניצלים מידי יום חייהם של אזרחים ישראלים. ‏מגנה בתוקף את אמירותיהם של חברי הכנסת המגדפים את ראש השב״כ ומציע להם לחזור בהם ולהתנצל על דבריהם. כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב״כ פוגעת בביטחון המדינה ובאזרחיה".