לראשונה מאז העימות: גלנט וסמוטריץ' נפגשו אצל נתניהו

פרסום ראשון: אחרי שהשניים התעמתו בשבוע שעבר על רקע פינוי המאחז "אור חיים", וכשראש הממשלה אף היה שותף מלא להחלטה על הפינוי, שר הביטחון והשר במשרד הביטחון נועדו אצל נתניהו

בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט
בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט | צילום: שריה דיאמנט, יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' נפגשו הערב (שני) אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו - לראשונה מאז העימות שהתגלע ביניהם על רקע פינוי המאחז "אור חיים", שהוקם לזכר הרב חיים דרוקמן. ראש הממשלה בנימין נתניהו, נזכיר, היה שותף מלא להחלטה של גלנט לפנות את המאחז והוא גם פרסם הודעת גיבוי ברורה שלפיה הממשלה תתמוך בהתיישבות רק באופן חוקי. השניים צפויים להיפגש שוב מחר.

המאחז "אור חיים" הוקם בשבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, ושעות לאחר מכן פונה בהנחיית שר הביטחון כשברקע לחצים ודרישות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהוא גם שר במשרד הביטחון, שלא לפנות את המאחז מיד אלא להמתין לשבוע הבא.

בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פינוי המאחז אור חיים שהוקם בשומרון לזכר הרב דרוקמן
פינוי המאחז אור חיים שהוקם בשומרון לזכר הרב דרוקמן

ב"שישי" עם אילה חסון פורסמו ציטוטים מתוך שיחה שקיים גלנט, זמן קצר לפני הפינוי, עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בן גביר אמר, בין היתר: "צריך לדבר עם הקבוצה הזו, לא לפנות מיד. צריך לייצר הבדלה ברורה בינינו לבין ממשלת בנט-לפיד, אנחנו ממשלה שתומכת בהתיישבות".

גלנט השיב לו: "אני לא מונע את הפינוי הזה, אפשר לדבר על כל אלה בממשלה". בן גביר סיכם: "אנחנו לא ראשי מועצות שפונים אליך, יש לנו 14 מנדטים. אנחנו שותפים שלך וככה תתייחס אלינו". במקביל, גורמים בממשלה אמרו לחדשות 13 כי "מדיניות משנים סביב שולחן הממשלה ולא במחשכים".