ח"כ פוגל: "נכריע את חמאס וחיזבאללה, ולקינוח - סדר בבג"ץ"

ברקע החלטת שופטי העליון לפסול את החוק לביטול עילת הסבירות, חבר הכנסת מעוצמה יהודית הציב את בית המשפט בשורה אחת עם ארגוני הטרור, בתור גופים בהם יש "לטפל". השרים גנץ וארבל התנגדו לדברים, לעומת בן גביר שהסביר: "כל מי שחושב שיש השוואה בין בג"ץ לחמאס יש לו בעיה בהבנת הנקרא. אחרי המלחמה נשיב את הכוח לרשות המחוקקת"

ח"כ צביקה פוגל
ח"כ צביקה פוגל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית פרסם היום (שלישי) ברשת X תמונה שלו ולצדה הכיתוב: "קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה - ולקינוח נעשה סדר בבג"ץ. לכל אחד יש את הזמן שלו, סבלנות". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עשה לייק לציוץ של חברו למפלגה ותמך בדברים. הפוסט של פוגל מגיע ברקע פרסום פסק הדין של בג"ץ אתמול, שפסל את החוק לביטול עילת הסבירות.

בן גביר התייחס להתבטאותו של פוגל, ומסר כי "כל מי שחושב שיש השוואה בין בג"ץ לחמאס בציוץ של ח"כ פוגל, יש לו בעיה בהבנת הנקרא. בשונה מבית המשפט העליון שפרסם פסק דין מקומם וחמור, לא נעסוק ברפורמה תוך כדי לחימה, אבל לאחר המלחמה נשיב את הכוח לרשות המחוקקת, נפסיק בתהליך שבג"ץ הפך להיות מחוקק על ונחזיר את השלטון לעם שהוא הריבון".

 

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ התייחס גם הוא לפוסט, ותקף את פוגל: "ההשוואות הבזויות והמבישות של ח"כ פוגל ושל כרמי גילון, בין הגרועים שבאויבינו לבין שומרי הסף של מדינת ישראל וציבור שלם שטובי בניו ובנותיו נלחמים ומחרפים את נפשם בימים אלה על הגנת הארץ - הן שפל מוסרי". עוד הוסיף גנץ כי "‏לפילוג, להסתה ולשיח האלים והבזוי - אין מקום יותר בחברה הישראלית". ב-30 באוקטובר אמר ראש המוסד לשעבר כרמי גילון כי  "הימין הדתי בישראל – כמו חמאס, דאעש והאיראנים".

שר הפנים משה ארבל הביע גם הוא את מורת רוחו מדבריו של פוגל, ואמר כי הוא "נעצב על הדברים המבישים". ארבל המשיך והסביר כי "אין שום מקום להשוואה ולסימון בית המשפט העליון בשורה אחת עם הגרועים שבאויבנו שרצחו טבחו התעללו וחטפו את טובי בניה של הארץ הזו. גם כשרוצים לבקר לא זו הדרך. אנחנו עם אחד".

אתמול הגיב בן גביר על החלטת בג"ץ ואמר כי "בזמן שמדי יום לוחמינו מוסרים נפשם למען עם ישראל בעזה, החליטו שופטי בג"ץ להחליש את רוחם ולפגוע בהם בראש ובראשונה. פסק הדין של בג"ץ הוא אינו חוקי, וכולל ביטול חוק יסוד באופן תקדימי, בהיעדר מקור לסמכות חוקית, תוך ניגוד עניינים של השופטים. מדובר באירוע מסוכן ואנטי דמוקרטי שפוגע במאמץ המלחמתי של ישראל מול אויביה".