המסר של לוין לנתניהו: אם החקיקה תיעצר אפילו ליום - אתפטר

ראש הממשלה התכוון להצהיר אמש כי הוא מקבל את הצעת הפשרה של הנשיא, אך זמן קצר לפני נאומו התקבל מסר מאיים משר המשפטים, לפיו אם החקיקה תיעצר לא ניתן יהיה לסיים אותה בזמן והוא יתפטר - ונתניהו גנז את ההחלטה

זמן צפייה: 03:22

פרסום ראשון: בהצהרה שנשא אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא היה צפוי לומר דברים אחרים מאלו שאמר, בהם גם להכריז על הקפאת החקיקה ולאמץ את הצעת הפשרה שמקדם הנשיא יצחק הרצוג, אך הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי בעקבות כוונתו של נתניהו - שר המשפטים יריב לוין איים בהתפטרות, וראש הממשלה חזר בו.

הקפאת החקיקה ליומיים הייתה אמורה לתת למעשה בין שבוע לעשרה ימים של הידברות, אך כאמור ראש הממשלה קיבל מסר מאיים משר המשפטים, זאת לא בפעם הראשונה - בו אמר כי אם החקיקה תיעצר ולו ליום אחד הדבר ישבש את כל תוכניות החקיקה ולא ניתן יהיה לסיים את השלב הראשון שלה במהלך הכנס הנוכחי והוא יתפטר לאלתר מתפקידו.

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לוין, ח''כ רוטמן ורה''מ נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות האיום ראש הממשלה גנז את כוונה הזו ובין הניסיון להביא שקט לרחובות לבין למנוע את התפטרותו של לוין - נתניהו בחר, לפחות אתמול, למנוע את התפטרותו של לוין.

מלשכת ראש הממשלה ומלשכת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים נמסר בתגובה משותפת: "פייק ניוז. לא היה ולא נברא".

בנימין נתניהו ויריב לוין
רה''מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש חתמו חברי הכנסת דני דנון, יולי אדלשטיין, חילי טרופר וגדי איזנקוט על "מכתב האחדות" הקורא להקפאת חקיקת המהפכה המשפטית ולהתחלה של הליך הידברות. לחדשות 13 נודע כי בין ארבעה לחמישה חברי ליכוד נוספים תכננו לחתום גם הם על על המכתב, אם כי החליטו לסגת בהם מהחלטתם ברגע האחרון.

מבחינת אותם חברי ליכוד, הם נסוגו מחשש שהצעד שלהם יוביל לקרע בליכוד, או לכל הפחות, יציג תמונה כזו. זאת, למרות שהם מאמינים שיש להאט את הליך החקיקה ולעצור אותו כדי להידבר, גם אם הם מאמינים במהפכה.

בהכנת הכתבה השתתף רביב דרוקר