גנץ: "נגבה את המחיר בזמן שלנו"; בן גביר: "בעל הבית חייב להשתגע"

התקיפה האיראנית נגד ישראל הביאה לתגובות מהמערכת הפוליטית, וגם לדרישות לפעולת נגד. השר גנץ אמר כי "העולם התייצב באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה", גלנט הוסיף: "צה"ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה". בן גביר טען כי "בעל הבית חייב להשתגע", כך גם סמוטריץ': "תגובה שתהדהד דורות קדימה"

זמן צפייה: 01:22

התקיפה האיראנית הלילה נגד ישראל, בדמות שיגור מאות כטב"מים וטילים לעבר ישראל הביאה היום (ראשון) לשורת תגובות מהמערכת הפוליטית, ובחלקן גם לדרישה לתגובת נגד של ישראל. השר בני גנץ אמר כי "מול האיום של איראן נבנה קואליציה אזורית ונגבה את המחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו".

יו"ר המחנה הממלכתי המשיך: "אתמול יצאה איראן למתקפה על ישראל – ופגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. איראן היא בעיה עולמית, היא אתגר אזורי והיא גם סכנה לישראל, ואתמול, התייצב העולם באופן ברור ביחד עם ישראל מול הסכנה. ישראל נגד איראן, העולם נגד איראן - זו התוצאה. זהו הישג אסטרטגי, שעלינו למנף למען ביטחון ישראל".

לדבריו של גנץ, "האירוע הזה לא נגמר – את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף הפעולה האיזורי שבנינו ועמד במבחן המשמעותי שלו צריך לחזק דווקא עכשיו. ישראל הוכיחה אתמול שהיא עוגן של עוצמה צבאית וטכנולוגית, ועוגן של ביטחון במזרח התיכון. בזכות מפקדי צה"ל ולוחמיו, בזכות הטכנולוגיה, בזכות התעשיות. גם היום, עלינו לזכור שטרם השלמנו את המשימות שלנו – ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום. אנחנו נמשיך במערכה, בנחישות ובאחריות. ויחד – ננצח".

מתקפה ישירה מאיראן | כל העדכונים מהיום ה-191 למלחמה

שר הביטחון יואב גלנט בביקור בסוללת חץ 3
שר הביטחון יואב גלנט בביקור בסוללת חץ 3 | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, שר הביטחון יואב גלנט מסר הבוקר: "סיימתי כעת חיתוך מצב עם צמרת צה״ל. מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה"ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה. יחד עם השותפים האמריקנים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר בשטח מדינת ישראל, הישג מרשים ביותר שנעשה בהצטיינות על ידי צה"ל".

"העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן", הוסיף גלנט, "מדינת טרור שתוקפת ממרחק של 1,500 ק"מ את מדינת ישראל ומנסה להפעיל את כל השלוחים שלה. אך העולם ראה גם מה היא כוחה של קואליציה, וכיצד ישראל יחד עם ארה"ב ומדינות נוספות נעמדת ובולמת את ההתקפה הזאת בצורה שאין דומה לה".

"המערכה עדיין לא הסתיימה", סיכם שר הביטחון, "אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים להנחיות צה"ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת - את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה". מאוחר יותר הוסיף: "יש לנו הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית נגד האיום החמור מטהרן"

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: רויטרס

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לתקיפה האיראנית גם הוא: "אסור שהתגובה של ישראל תהיה דרדלה, בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם בשבעה באוקטובר. כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע". על דבריו של גנץ אמר: "סיסמאות מערביות נבובות של מי שנותר שקוע עמוק בקונספציה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף ודרש גם כן תגובה משמעותית: "עיני כל המזרח התיכון והעולם כולו נשואות למדינת ישראל. אם התגובה שלנו תהדהד בכל המזרח התיכון דורות קדימה - ננצח. אם נבליג חלילה, נכניס את עצמנו ואת ילדינו לסכנה קיומית מיידית".

"אנחנו אחרי לילה משמעותי וההתנהלות שלנו בעקבותיו תעצב את המזרח התיכון ואת ביטחונה של מדינת ישראל", אמר סמוטריץ', והמשיך: "תודה גם לידידנו בעולם. אפשר וצריך לנהל מחלוקות אבל ברגע האמת, כשאנחנו במלחמה של הטוב מול הרע אנחנו יודעים לשלב ידיים. גורלנו בידנו. זו העת למנהיגות שמסוגלת להשיב את ההרתעה ושיש לה את האומץ להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תגובה רופסת מול התוקפנות האיראנית חסרת התקדים היא המשך הקונספציה המיושנת של היגיון סביר מול טרוריסטים אכזריים. זה נכשל מול חמאס וקיבלנו את 7 באוקטובר, זה נכשל מול חיזבאללה שתוקפים אותנו ללא הרף והביאו לפינוי תושבי הצפון, וזה ייכשל מול איראן שלא היססה לתקוף את ישראל באופן ישיר".