כבר השבוע: החוק להארכת שירות המילואים יגיע להצבעה בכנסת

לאחר שעבר את ועדת השרים לחקיקה בשבוע שעבר, הממשלה אישרה כי הצעת החוק שנועדה להעלות את גיל הפטור משירות מילואים תגיע כבר מחר להצבעה במליאת הכנסת. ליברמן: "ביד אחת הממשלה פוטרת עשרות אלפי צעירים כשירים משירות סדיר וביד השניה מאריכה שירות של אנשי מילואים"

פעילות לוחמי מילואים לקראת תמרון בעזה צה"ל
פעילות לוחמי מילואים לקראת תמרון בעזה | צילום: דובר צה"ל

לאחר שעבר לפני כשבוע את ההצבעה בוועדת השרים לחקיקה, הממשלה אישרה היום (ראשון) כי החוק להעלאת גיל הפטור משירות מילואים יגיע השבוע להצבעה במליאת הכנסת, וככל הנראה כבר מחר. על פי טיוטת ההצעה, שחרור משירות מילואים לחייל שאינו קצין יעלה ל-41 במקום 40, וגיל הפטור לקצין יוארך גם הוא, מ-45 ל-46.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לנושא בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "ביד אחת הממשלה פוטרת עשרות אלפי צעירים כשירים משירות סדיר וביד השניה מאריכה שירות של אנשי מילואים. מהמקפצה".

חברת הכנסת אפרת רייטן ממפלגת העבודה מסרה: "מנהיגות אמיתית פועלת למען אזרחיה, מסייעת באכפתיות ומוצאת פתרונות באחריות. היום שוב הוכיחה הממשלה כמה היא לא ראויה. מכבידים על הנושאים בנטל, שגם ככה קורסים, בלי לאזן ולגייס ציבורים נוספים. החוק להארכת שירות המילואים אושר היום בישיבת הממשלה, תוך זלזול במנהל תקין- בלי ציון בסדר היום וכמחטף בסוף הישיבה כשלא כל השרים נוכחים. ככה לא מנצחים".

רה"מ נתניהו והשר גלנט בכנסת
רה"מ נתניהו והשר גלנט בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר במשרד הביטחון הסבירו את הצעת החוק "לנוכח גיוס החירום ותרומתם המשמעותית של משרתי המילואים למאמצי הלחימה, וכדי להימנע מפגיעה בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל שתגרם עם שחרורם משירות של אלפי משרתים בהגיעם לגיל הפטור הקבוע בחוק שירות ביטחון".

"החל מפרוץ אירועי ה-7 באוקטובר ו"חרבות ברזל" נקראו למילואים מאות אלפי משרתי מילואים, שתרומתם למאמצי הלחימה היא קריטית", נכתב, "על רקע הימשכות הלחימה בימים אלו ולנוכח המשימות המבצעיות הרבות שמוטלות על כתפי צה"ל כתוצאה מלחימה במספר זירות, כשלמול זאת היקף גבוה מאוד של חללים ונפגעים כתוצאה מהלחימה, צה"ל עודנו זקוק לכוח אדם בהיקפים משמעותיים".

עוד נכתב: "בהתאם, נדרש להאריך את הוראת השעה, זאת לאחר שצה"ל מצא כי לא ניתן בעת הנוכחית להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם במשרתים אחרים, מטעמי כשירותם. כמו-כן, לא ניתן להסתמך על התנדבות של יחידים לשירות, בשל הצורך המבצעי לשמור על כשירות מלאה ולא לפגוע ברציפות התפקוד".

"הארכת הוראת השעה נובעת מצורך מבצעי מיידי, היקף המשימות והיעדר האפשרות לענות על צורך מבצעי זה באמצעים אחרים, שכן גריעה של אותם משרתי מילואים מסדר כוחות הצבא תוך כדי הלחימה עלולה לגרום לפגיעה בכשירות וברציפות תפקוד היחידות, בפרט ביחס ליחידות הלוחמות. כמו כן, ההארכה נדרשת בשל הצורך למלא את השורות ולהרחיב מסגרות לוחמות".