לאחר שיחה עם גנץ - השר יזהר שי חזר בו מכוונתו להתפטר

שר המדע והטכנולוגיה, שאיים לפרוש מתפקידו בשל ההחלטה על סגר כללי, אליו הוא מתנגד, שוחח עם יו"ר מפלגתו והגיע עמו להבנות. "מביע אמון מוחלט במנהיגות גנץ - נמשיך לעבוד למען אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 00:25

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי חזר בו הלילה (שישי) מכוונתו להתפטר מהממשלה בעקבות הסגר הכללי, שאליו התנגד נחרצות. זאת, לאחר שיחה שערך עם יו"ר מפלגתו בני גנץ. השניים סיכמו על המשך תפקידו, ולפי הודעתם המשותפת, שי ימשיך לכהן בקבינט הקורונה.

"אני מביע אמון מוחלט במנהיגותו ובהובלתו של גנץ", אמר שי בסיום הפגישה. "הצטרפתי למפלגה כדי לממש ביחד עם יו"ר כחול לבן ערכים משותפים ובראשם אהבת ישראל, אחדות ופיוס לאומי. נמשיך לעבוד יחד למען כלל אזרחי מדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד שיא שלילי: 7,527 נדבקים ביממה – 12.8% מהבדיקות חיוביות

נתניהו: "שעת חירום לאומית; ההפגנות – מדגרות קורונה ואנרכיה"

גנץ: "מומחי פלגנות נלחמים במאמצים להיאבק בנגיף"

חבר הכנסת יזהר שי מכחול לבן
שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי | צילום: חדשות 13

הבוקר צפויה הכנסת לאשר את מגבלות הסגר, שייכנס לתוקפו ב-14:00. מדובר בסגר מחמיר יותר מזה שהיה באפריל, כאשר בין היתר ייסגרו יותר ענפים במשק ורק עובדים חיוניים יוכלו לצאת לעבודתם, התחבורה הציבורית תצומצמם עוד יותר וגם תפילות והפגנות יוגבלו. הסגר יימשך לפחות שבועיים.

שי, כאמור, יחד עם כמה שרים נוספים בהם שר האוצר, התנגד לסגירת המשק וטען כי הדבר לא הכרחי. לטענתו, הצעדים שהממשלה נוקטת מחמירים מדי ויש לבצע הגבלות אחרות לפני שהמבצעים צעדים כה קיצוניים.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

אמש, נשא גנץ דברים והתייחס למשבר הקורונה. לדבריו, "ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי, העברת האחריות לצבא מאוחרת מדי". במהלך נאומו מפגינים צעקו לעברו "לך הביתה".

"זה לא מאבק בין מתפללים למפגינים. זה לא נגיף שתוקף רק חרדים או ערבים. זה לא קשור לימין או שמאל. כשמפגין יגלה הבנה למתפלל, ומתפלל יגלה הבנה למפגין שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף", אמר גנץ. "עם ישראל יכול לנצח כל נגיף כמו שהוא יכול להביס כל אויב - אבל לא נוכל לעשות זאת כשבתוכנו מחרחרי ריב ומדון ומומחי פלגנות שמחבלים במאמצים האלו".

"למפגינים, שאת זכות המחאה שלהם אנחנו נאלצים לשבש זמנית, אני מבקש להגיד - אני מאמין בזכותכם למחות, עשיתי ואעשה הכול כדי להגן עליה. אני מבטיח לכם שאתם תחזרו להפגין. לשומרי המסורת שאנחנו סוגרים בפניהם את שערי בתי הכנסת אני מבקש לומר – הישמרו לנפשותיכם מאוד. פיקוח נפש דוחה הכול".