ישראל ובחריין חתמו על נרמול היחסים: "המשך פריצת הדרך לשלום"

המשלחת הישראלית שהגיעה למנאמה בראשות ראש המל"ל חתמה על הסכמי ההבנות עם שר החוץ הבחרייני, שבירך: "אנו בדרך לעתיד של יציבות ושגשוג". נתניהו: "מקדמים את השלום בצעדי ענק"

זמן צפייה: 01:39

ישראל ובחריין חתמו הערב (ראשון) במנאמה על מזכרי ההבנות לנרמול היחסים בין שתי המדינות. באירוע החתימה השתתפה המשלחת הישראלית בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת, ושר החוץ הבחרייני עבד א-לטיף א-זיאני.

שר החוץ הבחרייני נשא דברים: "אני מברך על חתימת ההסכמים עם ישראל. הם יחזקו את ההבנה והשלום בין אנשים בעלי תרבויות שונות, בדרך לעתיד של יציבות ושגשוג באזור. הסכם זה הוא בחירה אסטרטגית של בחריין על בסיס שלום ומימוש זכויות העם הפלסטיני בהתאם לפתרון שתי המדינות".

שר החוץ גבי אשכנזי בירך בחשבון הטוויטר שלו: "ההסכמים מניחים את היסוד לשלום אמיתי. שלום שיציג לישראלים, לבחריינים ולעמי האזור, שההווה, וגם העתיד, הם מציאות של שיח ועשייה משותפת ושל כבוד הדדי. זהו רגע גדול לכולנו ורגע מרגש עבורי אישית".

עוד בחדשות 13:

ישראל והאמירויות סיכמו: 28 טיסות שבועיות יפעלו בין המדינות

משלחת ישראלית המריאה לבחריין: "תרגום הצהרת השלום למעשים"

ראש המל''ל ושר החוץ החברייני חותמים על הסכם ההבנות
ראש המל''ל ושר החוץ החברייני חותמים על הסכם ההבנות | צילום: רויטרס

הצדדים חתמו על שבעה מזכרי הבנות: שיתוף פעולה כלכלי-מסחרי, תעופה אזרחית, שיתוף פעולה בין משרדי האוצר של המדינות, שיתוף פעולה בתחומי התקשורת ושירותי הדואר, שיתוף פעולה בתחום החקלאות, שיתוף פעולה בין משרדי החוץ, פטור מאשרות למחזיקים בדרכונים דיפלומטים ושיתוף פעולה בין איגודי לשכות המסחר בשתי המדינות.

זמן קצר קודם לכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם אל-זיאני ועם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין. ראש הממשלה בירך על חתימת המזכרים ואמר ש"אנחנו מקדמים את השלום בצעדי ענק". עוד בירך רה"מ על הטיסה הראשונה שנחתה היום מישראל בבחריין: "זהו המשך פריצת הדרך לשלום".

מוקדם יותר היום נערכה פגישה בין שר החוץ הבחרייני לראש המל"ל. סוכנות הידיעות הרשמית של בחריין דיווחה כי א-זיאני בירך את בן שבת והדגיש את חשיבות ביקור זה של משלחת ישראלית בבחריין, מהלך שיביא בניית קשרים טובים יותר בין שתי המדינות.

בן שבת הדגיש שהצלחת ביקור זה במנאמה משקפת עתיד חיובי ליחסים בין ממלכת בחריין לישראל, ואת המשך התיאום המשותף ביניהן והפעילות לחיזוק תהליך השלום.

ראש המל''ל מאיר בן שבת ממריא לבחריין
ראש המל''ל מאיר בן שבת ממריא לבחריין | צילום: חיים צח, לע''מ

לפני ההמראה אמר בן שבת: "אני נרגש וגאה לעמוד בראש המשלחת הישראלית שיוצאת היום לשיחות בבחריין. אנו יוצאים לשיחות כדי לתרגם לתכניות מעשיות ולסיכומים קונקרטיים את הצהרת השלום עליה חתמו בבית הלבן הנשיא טראמפ, ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ הבחרייני מטעמו של מלך בחריין חמד בן עיסא אאל-חליפה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בישיבת הממשלה להגעת המשלחת ואמר כי "זו התקדמות מרשימה, ואנחנו כמובן מקדמים איתם ועם האמירויות את הסכמי השלום הללו. שלום אמיתי. זה יום מאוד מרגש. אני מקווה שנוכל לבשר לכם בקרוב על מדינות נוספות".

עת נחתה המשלחת בבחריין, שר החוץ עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני בירך אותם בברכת "סלאם עליכום", ואמר כי "ההסכם משקף את חזונו של מלך בחריין להשגת ביטחון, שלום ושגשוג באזור".