חקירות רה"מ: סערה בקבוצות הליכוד

חקירות ראש הממשלה הולכות וצוברות תאוצה, בינתיים קבוצות הוואטסאפ של פעילי הליכוד תוססות וסוערות

"מטיבציית יתר להפלתו", נתניהו
"מטיבציית יתר להפלתו", נתניהו | צילום: רויטרס

התקדמות הפרשות שנכרכו בשמו של ראש הממשלה נתניהו מסעירה את פעילי הליכוד, שדנים בינם לבין עצמם בימים האחרונים ביתר שאת בהשלכות אפשריות שלהן. קבוצות הווטאסאפ המפורסמות של פעילי המפלגה עוסקות רובן ככולן בסוגיות הללו: האם ראש הממשלה צריך להתפטר? האם התקשורת היא זאת שרוצה "להפיל" אותו? ומדוע יש "מוטיבציית יתר", לטענתם, בקרב הפרקליטות, להביא עדי מדינה בפרשות השונות?

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בניגוד למה שאולי היה צפוי, פעילי הליכוד דווקא חצויים בעמדותיהם, אם כי רובם תומכים בנתניהו, לפחות כלפי חוץ. בקבוצת הווטאסאפ ששמה: "Benjamin Netanyahu", מקדישים הפעילים תפילה של ממש לראש הממשלה. "מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב.. הוא יברך ושימור וינצור ויגדל ויעלה מעלה עת ראש ממשלת ישראל בנימין בן בן-ציון נתניהו, ויבטל ממנו כל מיני מקטרגים ובעלי דין", ברכה אותו חגית אלמגור.

מם שהופץ נגד נתניהו
מם שהופץ נגד נתניהו | צילום: צילום מסך

אחרים טוענים כי התקשורת ומשרד המשפטים מנסים לטפול על נתניהו אשמה במטרה להחליף את שלטון הליכוד. "חזקת חפותו של אדם עומדת לו תמיד, עד וכאשר יוכח אחרת", כתבה אליסיה אסייג. "התקשורת העוינת והשמאל קבעו שכבר הוכרע דינו והושלכה חפותו, מתוך מגמה וידיעה שלא ניתן לנצח את בנימין נתניהו ומיליון בוחריו בקלפי אותו בקלפי".

אסייג הזכירה גם פרשה נוספת של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, שלא נחקרה. "חושבים שהציבור מטומטם, לפני 11 שנה קבע היועץ המשפטי לממשלה דאז, מזוז שלא יפתח בכלל בחקירה על פרשת העטים היוקרתיים שקיבל אולמרט במתנה", הזכירה. "עטים יוקרתיים כן? כאלה שאפשר למכור אחרי זה, זה לא סיגרים מתכלים".

מתוך קבוצות הוואטסאפ
מתוך קבוצות הוואטסאפ | צילום: צילום מסך

רבים מהפעילים מציפים את פרטי אירוע התמיכה ביום רביעי ומבקשים משאר המתפקדים להגיע גם כן. כך למשל, בקבוצת הווטאסאפ המכונה: "פריימריז לכנסת ה- 21 VIP", פעיל הליכוד אבי ג'מאל קרא לחבריו שלא להשלים עם המאבק התקשורתי נגד נתניהו. "אני קורא לחברי מרכז, מתפקדי הליכוד ולציבור הרחב להגיע ב-09.08 לגני התערוכה לתמיכת ענק בראש הממשלה", כתב. "אסור לנו כליכודניקים להשלים עם המלחמה הבלתי פוסקת של התקשורת על הליכוד".

מתוך קבוצות הוואטסאפ
מתוך קבוצות הוואטסאפ | צילום: צילום מסך

"שיאכל את מה שבישל"

למרות מפגני התמיכה, בולטת במיוחד קבוצת וואטסאפ השונה בנוף הליכודי. בקבוצה שהקימה פעילת המפלגה אסנת מידן הנושאת את השם "נסיכי הליכוד החזקים", מובעת ביקורת קשה כלפי ראש הממשלה, ומובאים בה ציטוטים של מתנגדיו, ביניהם העיתונאי יגאל סרנה וראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז"ל.

"ראש ממשלה החשוד בשחיתויות ענק מטורפות לכאורה, לא יכול לשבת בכיסאו גם יום אחד נוסף", כתב אבי אסיאס בקבוצה. "זמנו עבר. מתי העדר יבין שלא התקשורת ולא השמאל קשור לכל מעשיו". גם חבר הקבוצה מוטי אוחנה ביקר את ההתנהלות של נתניהו: "שנתניהו יאכל את מה שבישל, חוץ מזה שכבר שנתיים אני אומר שצריך להחליף אותו".

כרזה בעד נתניהו
כרזה בעד נתניהו | צילום: צילום מסך

פעילי ליכוד אחרים טענו כי קיבלו "שיחות איומים" מצד תומכי נתניהו. "התקשרו אליי ואמרו לי שהולכים לתבוע אותי בביתה דין של התנועה ולהוציא אותי מהליכוד", סיפרה אורי נחמן. "דיקטטורה! ביבי יצר הכי נורא שלא היה בליכוד, פילוג! אנחנו הולכים בדרך תורת הליכוד ולא אחרי מנהיגים שבאים והולכים!". יתר הפעילים בקבוצה חיזקו אותה. "ממה יש לפחד? האמת חייבת להיאמר, הצדק חייב לצאת לאור ומי שחטא חייב לשלם את המחיר", כתב יורם פז. "אין מה לפחד, חייבים להילחם במושחתים ולהוציאם מקרבנו, כך נוכל להגיע לחברה בריאה וטבוה לכלל", הדגיש שמעון אסולין, חבר נוסף בקבוצה.

פעילים נוספים מפנים אצבע מאשימה כלפי שרי הליכוד וכלפי חברי הכנסת שמגנים באופן "אוטומטי" על נתניהו. "אכן הצביעות מנת חלקם של נבחרי הציבור בימים אלה", טען דוד סבג, פעיל המפלגה. "מצד אחד פחד מהעריץ, ומצד שני פחד מהבוחר. מי שעוקב אחריי, יודע שאני מכריז בכל במה, שהאיש אינו רלוונטי יותר. פשוט עניין של זמן. פרפורי גסיסה אחרים. אחיזה פאתטית בקרנות השלטון". אחרים הוסיפו תמונה של בני הזוג נתניהו מביטים אל האופק, עם הכיתוב: "הסוף", כאילו מדובר בסצנת הסיום של סרט.