ח"כ עידן רול: "במקרה של סגר מלא - הציבור לא צריך לציית"

חבר הכנסת מיש עתיד כתב כי לממשלה אין לגיטימציה להורות על סגר, משום ש"הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור". ריבלין: "קריאות לאי ציות פוגעות ביסודות עליהם הוקמה מדינתנו"

זמן צפייה: 01:00

על רקע העלייה במניין התחלואה בקורונה בישראל, ולנוכח העובדה כי רק אתמול הזהירו בכירים במשרד הבריאות כי אנחנו נמצאים פסע מסגר מלא - חבר הכנסת מיש עתיד עידן רול יצא נגד מדיניות הממשלה בטיפול במגפה, ואף קרא לציבור שלא לציית אם וכאשר אכן יוכרז סגר מלא.

"הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור, זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר", כתב רול בחשבון הטוויטר שלו. "בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. לכן אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית".

"מצורעת": ניסיונות הקבלה של גננת ערבייה – לגן יהודי • תיעוד

עמית אלמוג הנאשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק כשיר לעמוד לדין

סערת הסרטון הגזעני: המשפחה הבדואית הגישה תלונה נגד "רוי בוי"


דבריו הביאו לתגובות זועמות מכמה חברי כנסת, ואף של נשיא המדינה ראובן ריבלין: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים- אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם".

תקף אותו גם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שכתב: "הנה לכם קריאה למרד מטעם ח"כ מרשימתו של יאיר לפיד (שבגל הראשון עוד הציע לציבור להפר את ההנחיות)".

"עכשיו זה ברור", הוסיף זוהר, "יצא המרצע מן השק, אנשי יש עתיד ויאיר לפיד יעשו הכול, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים".


מי שעוד הגיב לדבריו של רול הוא ח"כ נפתלי בנט, שקרא ליאיר לפיד להתנער מהדברים. "זו קריאה לאנרכיה, וככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה. הדרך למהומות וביזה קצרה מאד. יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה"ל אחר. ביקורת - כן. אנרכיה - לא".

"תמחק את זה עידן!", השיב לרול ח"כ בצלאל סמוטריץ', "מותר שתהיה ביקורת מוצדקת על הניהול הכושל של הממשלה את האירוע - אבל אנרכיה מסוכנת פי אלף. זה בדיוק ההבדל בין אופוזיציה אחראית לאופוזיציה פופוליסטית וחסרת אחריות".

חבר הכנסת עידן רול, יש עתיד-תל''ם
חבר הכנסת עידן רול, יש עתיד-תל''ם | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,681 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הפעילים עלה ל-21,393, מתוכם 177 במצב קשה, בהם 55 מונשמים ו-123 במצב בינוני. כמו כן, מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-368. עד כה, החלימו יותר מ-19 אלף ישראלים. יש לציין כי אתמול בוצעו יותר מ-27 אלף בדיקות, מתוכן שיעור החיוביות ממשיך לעלות ועומד כעת על 6.5%.