בניגוד להנחייה: הנהגים שהוזזו לא ישובו לעבוד בשיירת רה"מ

אחרי שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, הורה להחזיר לתפקידם את הנהגים, במשרד ראש הממשלה הודיעו להם כי הם יוכלו להישאר באגף התחבורה - אך לא לנהוג בשיירה

בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במשרד ראש הממשלה הודיעו היום (חמישי) לנהגים שהוזזו מתפקידם כי הם יוכלו להישאר באגף התחבורה - אבל לא ישובו להיות נהגים בשיירת ראש הממשלה, זאת בניגוד להנחיה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון.

הדחת שלושת הנהגים הוותיקים שמשמשים את ראש הממשלה מסעירה את הלשכה החשובה במדינה מאז סוף השבוע, וביום ראשון האחרון פורסם בחדשות 13 כי השלושה הם עדי תביעה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - והם אמורים להעיד בשבועות הקרובים.

Whatsapp Image 2023 01 11 At 2
ראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בחקירתו במשטרה בתיק 1000 (תיק המתנות) אמר נתניהו כי הוא רכש בעצמו את הסיגרים שלגביהם נטען כי נרכשו על ידי המיליארדר ארנון מילצ'ן, באמצעות נהגים שקנו לו אותם. נתניהו לא היה מוכן להגיד מי אותם נהגים, ובמשטרה קראו לנהגים ששימשו אותו - אך הם סתרו לגמרי את גרסת נתניהו ואמרו כי לא קנו עבורו סיגרים, למעט סיגר בודד פה ושם.

בעוד שלושה שבועות עד חודש אמורים אותם שלושה נהגים לעלות לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים, ולהעיד על הדברים שאותם סיפרו במשטרה.

תגובת משרד ראש הממשלה: "העובדה שהנהגים הועברו מתפקידם בגלל שהם משמשים עדי תביעה נגד נתניהו לא הייתה שיקול בהעברתם מתפקידם. נהגים אחרים שהם גם עדי תביעה נשארו בתפקידם. תפקיד נהג ראש הממשלה הוא משרת אמון וטבעי שמי שיושב איתו ברכב יהיה מאנשי אמונו".