בן גביר: "ביידן מעדיף אינטרסים פוליטיים על פני ביטחון ישראל"

בריאיון לחדשות 13 אמר השר לביטחון לאומי כי ביטול יציאת המשלחת לוושינגטון היה צעד נכון: "הנשיא ביידן מעדיף אינטרסים פוליטיים אחרים, לא את האינטרסים של ביטחון ישראל". הוא הדגיש: "הגיע זמן רפיח. אם יסיימו את המלחמה - לא אהיה בממשלה". על סמוטריץ': "הוא עוצר את המענקים למפוני העוטף"

זמן צפייה: 01:46

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 כי המהלך של נתניהו מול ממשל ביידן, שהוביל למשבר חריף ביחסים, היה מהלך נכון. הוא הדגיש: "הגיע זמן רפיח, אסור להתמהמה", ואיים: "אם יסיימו את המלחמה - לא אהיה בממשלה". עוד אמר כי "הנשיא ביידן מעדיף אינטרסים פוליטיים על פני ביטחון ישראל".

"אמריקה היא ידידה גדולה שלנו, אבל הנשיא ביידן מעדיף אינטרסים פוליטיים צרים על פני ניצחון מדינת ישראל", אמר בן גביר, והמשיך: "אני בהחלט חושב שהנשיא ביידן מעדיף אינטרסים אחרים ואני חושב שראש הממשלה צריך לבוא ולהגיד לו 'אדוני הנשיא, אנחנו מעריכים את ארצות הברית שהיא ידידה של אמת, אבל לא נוותר'".

בהמשך, השר לביטחון לאומי אף הביע תמיכה ביריבו הרפובליקני של הנשיא ביידן בבחירות, ואמר: "אין ספק שטראמפ יהיה טוב יותר למדינת ישראל".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: רויטרס

לדברי בן גביר, "אם ישראל תעצור את הסיוע לעזה - החטופים ישוחררו". בהמשך הריאיון, השר ביטחון לאומי תקף את שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ואמר כי הוא "עוצר את המענקים למפוני העוטף". תחילה בן גביר מיקד את הביקורת שלו ב"פקידי האוצר", אך לאחר מכן הפנה אצבע מאשימה גם לשותפו לשעבר, ואמר: "יש לי ביקורת על סמוטריץ', הוא עוצר כספים שכבר אושרו על ידי ראש הממשלה עבור הקמת בתי סוהר ומתעקש על זה".