לפיד: "יש לנו 45 ממליצים - אתפלא מאוד אם לא אקבל את המנדט"

יו"ר יש עתיד שבר שתיקה במסיבת עיתונאים לאחר חזרתו מארה"ב, טען כי נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה כי "אף אחד לא מאמין לו", וקרא להקמת ממשלת אחדות. "למיליוני ישראלים נמאס לריב"

זמן צפייה: 02:20

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים שבה התייחס לסבך הפוליטי שנוצר ולכוונתו להקים ממשלה אם יוטל עליו המנדט."אתפלא מאוד אם הנשיא לא יטיל עליי את המנדט להרכבת הממשלה, יש לנו 45 ממליצים לא כולל מי שאנחנו עדיין מדברים איתו", הסביר לפיד. 

לדבריו, "חייבים להחזיר את האמון בין האזרחים להנהגה. חייבים ממשלה שתאחד אותנו. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל - ממשלת אחדות ישראלית. אנחנו רוצים אחדות כי זה הדבר הנכון. יש פה מיליוני ישראלים שנמאס להם לריב. נמאס להם מחוסר אחריות ושחיתות. נמאס להם מפולחן האישיות המביך שמתנהל מולם".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

עוד טען לפיד כי נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה, משום "שאף אחד לא מאמין לו", ותיאר את הממשלה שהוא מבקש להקים: "יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות - כשאנשים שונים עם דעות שונות מחליטים לעבוד יחד. קורה פה משהו יותר גדול מכל חישוב פוליטי. זה ניסיון להציל את המדינה ממערכת מושחתת ומקולקלת שקורעת אותנו מבפנים. זו החלטה נחושה לנהל את זה הפעם אחרת".

כזכור לפני כשבועיים, נשא לפיד הצהרה ראשונה לאחר הבחירות, שבה התייחס למשא ומתן עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. וחשף כי הוא הציע לבנט להקים ממשלת אחדות ולהיות ראשון ברוטציה. "ממשלה שתיפרס על פני כל המרחב הפוליטי. מפלגות ימין, מרכז ושמאל. ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו חיים פה יחד - זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו", הסביר.

השניים הסכימו כבר על פרטים רבים, ביניהם סידור השרים ובמקרה זה יו"ר ישראל ביתנו יהיה שר האוצר, ותיקי הביטחון והמשפטים יחולקו בין יו"ר כחול לבן בני גנץ ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער. עם זאת, בנט רוצה ממשלה שבה תיקי המפתח יימצאו בידי המפלגות הימניות.

לאחרונה גורמים בגוש השינוי מסרו לחדשות 13, כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה, הם יקראו לנשיא ראובן ריבלין להעביר את המנדט ליו"ר ימינה נפתלי בנט, ושלא יחזירו לכנסת, כפי שאמר שייעשה. אם ריבלין יעביר לבסוף את המנדט לכנסת, הסיכוי להשיג 61 חתימות למועמד מטעם גוש השינוי יהיה כמעט אפסי, כי יידרש שיתוף פעולה אקטיבי מימינה ועד לפחות אחת מהסיעות הערביות.