חלוץ: "אם חוק הגיוס יעבור כמו שהחרדים רוצים - תהיה מהומה"

מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל לשעבר התראיין לתוכנית "אלמוג בשישי" והתייחס לחוק הגיוס החדש, למחאה ולמתקפות שרים בממשלה, עליו, על ראשי מחאה ועל בכירים בצה"ל. "להפסיק את ההשתלחויות על אנשי המילואים"

זמן צפייה: 09:19

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, מבכירי המוחים נגד המהפכה המשפטית, התראיין הערב (שישי) לתוכנית "אלמוג בשישי". בראיון, הוא התייחס לחוק הגיוס החדש ולמחאה, כמו גם להתקפת שרי הקואליציה על אנשי המחאה ועל בכירים בצה"ל.

"אם יעבור חוק הגיוס במתכונות שמפורסמות, כפי שרוצים החרדים, אני חושב שתהיה פה מהומת אלוהים" אמר. "ההצעה לקבל מתווה גיוס שהוא התפשרות והכשרת השרץ היא איננה קבילה, מכיוון שילדיי ונכדיי יתגייסו לצבא ויהיו מוכנים למות בעד ארצם ואחרים יחסו באוהלה של תורה".

על תופעת אי ההתייצבות לשירות מילואים אמר כי "אנו לא קוראים לאף אחד לא להתייצב. מדובר באנשים איטליגנטיים עם עולם ערכים. צריך להפסיק את ההשתלחות בהם ולהפסיק לשלוח אותם לכלא. אני מצפה לטיפה כבוד לאנשים האלו שאנו דורשים מהם אחר כך למות בעד ארצם".

הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ
הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ (ארכיון) | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר התייחס גם למתקפה מתחילת השבוע של השר דוד אמסלם עליו, על אהוד ברק ואהרן ברק, כשטען כי "הם צריכים להינמק בכלא", בשל קריאתם לאי התנדבות כביכול. "אני לא יכול להתייחס אליו ברצינות" אמר חלוץ אך עם זאת, הוסיף גם: "הייתי רוצה לשבת אתו פנים מול פנים לשיחת נפש. שיסביר לי מה מעיק עליו ואולי נצליח לפתור ביחד את הבעיות, בלי התלהמות".

השר דוד אמסלם
השר דוד אמסלם (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על תפקוד שר הביטחון, יואב גלנט בתקופה זו, אמר חלוץ: "שר הביטחון צריך לגבות את הטייסים, הרמטכ"ל והקצונה הבכירה שמותקפים יום ולילה. הייתי מצפה גם לגיבוי מהיר יותר מראש הממשלה".

"אני מודאג מהיחלשות הצבא", הוסיף חלוץ, "מכיוון שלא רק אנחנו רואים את זה, אלא גם אויבינו, אבל אני חושב שאסור לנו להתבלבל בידי מי נתונים המפתחות לסגירת הדלת הזו - הם רק בידי הממשלה. הרי לרה"מ יש הכוח לעצור את הכל, את המחאה, המאבק, הפסקת ההתנדבות וההתלהמות. פשוט שיעצור את החקיקה".

"לא הייתי סומך על הפוליטיקאים של האופוזיציה", סיכם, "אבל כשאני שומע את החברים מהאופוזיציה שרצים להציע ממשלת אחדות לאומית במחיר המשך שלטונו של נתניהו לעוד שנתיים, אני חושב שהם התבלבלו. הם לא מייצגים אותי ולא את מרבית אנשי המחאה. אנחנו כן בעד הסכמות רחבות ככל שאפשר והכל ייפסק אבל ההתחלה היא עצירת החקיקה, אחרת אין על מה לדבר. צריך להסתכל רחוק קדימה ולתת תשובות אמיתיות ארוכות טווח".