נתניהו על תחקיר הקמפיין החשאי של מפלגתו: "אין לי מושג"

יו"ר הליכוד התייחס לתחקיר ששודר אמש במהדורה המרכזית, לפיו במפלגתו גייסו יועצת לענייני ערבים שתעזור להביא מצביעים מהחברה הערבית וטען כי הוא אינו עוסק בכך. על דרישתו של בן גביר להתמנות לשר הבט"פ אמר: "לא שולל"

זמן צפייה: 01:25

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שני) בריאיון לספי עובדיה בגלי צה"ל לתחקיר ששודר אמש במהדורה המרכזית, לפיו תוך קמפיין חשאי עם יועצת מיוחדת מנסים במפלגתו למשוך מצביעים מהמגזר הערבי, ואמר: "אין לי מושג מה היועצת הייתה אמורה לעשות, אני לא עוסק בזה".

כשנשאל על עמדתו לגבי דרישתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לכהן בתור השר לביטחון פנים כתנאי לכניסתו לממשלה, ענה נתניהו: "לא שולל את בן גביר כשר לביטחון הפנים, יש הרבה מועמדים".

ח''כ איתמר בן גביר
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: .יונתן זינדל, פלאש 90

עוד התייחס נתניהו לתוכנית "המקור", בה הושמעו הקלטות שהקליט יועצו לשעבר ניר חפץ, ואמר: "הדברים נראים אחרת מההקלטות המעוותות שרובן מלפני 10 שנים. אני קובע ואני ממנה ואני מחליט. את המינויים המרכזיים וההחלטות המרכזיות אני עושה"

ניר חפץ, שרה נתניהו ויאיר נתניהו
ניר חפץ, שרה נתניהו ויאיר נתניהו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כאמור, אמש פורסמה במהדורה המרכזית תוכנית פעולה שהוגשה לליכוד לקראת הבחירות, עם יעד להביא שלושה מנדטים מקרב הציבור הערבי. מי שחתומה על המסמך היא גיטה חזני-מלכיאור, שמגדירה את עצמה יועצת אסטרטגית לענייני יהודים-ערבים.

על פעילותה זו בליכוד, קיבלה חזני-מלכיאור למעלה מחצי מיליון שקלים - סכום גבוה למדי הן בהשוואה ליועצים האחרים באותו קמפיין, והן לאור העובדה שלא מדובר ביועצת ידועה. עד לפני כמה שנים חזני-מלכיאור ייצגה עמדה מהפכנית שקראה לימין להתחיל לייצר קשר עם החברה הערבית ולהביא משם קולות. אבל כשקמה ממשלת השינוי עם רע"מ חל שינוי.