בנט לגוש המרכז-שמאל: "התוצאות הן לא סוף המדינה"

לאחר פרסום תוצאות האמת של הבחירות, ראש הממשלה החליפי פנה בחשבון הטוויטר שלו בבקשה לכבד את תוצאות הבחירות - אך גם לא לרמוס את הצד השני: "עכשיו כולנו צריכים להתאמץ עוד יותר כדי שנצליח לחיות כאן ביחד"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

לאחר היוודע תוצאות האמת של הבחירות, לפיהן לגוש הימין ישנם 64 מנדטים, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט כתב היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו: "עכשיו כולנו צריכים להתאמץ עוד יותר כדי שנצליח לחיות כאן ביחד. אני פונה לחבריי בגוש המרכז-שמאל: התוצאות הללו אינן סוף המדינה הדיבורים על רילוקיישן וכד' אינם במקום. גם אמירות של 'לא אשלח את ילדיי לשירות קרבי'. השירות בצה"ל אסור שיהיה תלוי בזהות הממשלה".

בנט פנה גם לצד הימני של המפה הפוליטית, וכתב: "חבריי בימין: כבדו את הצד המפסיד. אין צורך לרמוס או לדרוס אף אחד. בהחלט יש לגוש ימין מנדט לממש מדיניות ימנית, אבל אסור לתת לאף אחד תחושה שהוא לא רצוי. גם שמאלנים משרתים ביחידות קרביות (כמו חצי מחברי הצוות שלי בסיירת מטכ"ל), ורבים רבים מהם מסרו את חייהם למען המולדת שלנו".

אמש בנט הודיע לראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, על כוונתו להתפטר מתפקידו בימים הקרובים. "אני מאחל הצלחה לממשלה שתקום", אמר בנט - והוסיף: "הממשלה בראשותי ידעה לקיים בפועל מדיניות לאומית, אך עשתה זאת בהידברות ובהסכמה.

ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט
ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד הוסיף בנט בהודעתו לראש הממשלה שהחליף אותו בעת ממשלת המעבר: "מנענו את חתימת הסכם הגרעין עם איראן, בלמנו פתיחת קונסוליה בירושלים, הבאנו, לראשונה מזה שנים, שקט לתושבי העוטף, החזרנו המוני מובטלים לעבודה והעברנו בהצלחה תקציב גדוש ברפורמות כלכליות". עוד אמר: "אני מקווה שהממשלה החדשה תדע לפעול באחריות, תוך יצירת הסכמות רחבות ככל הניתן בעם".