נתניהו לאל-ערביה: "יכול להיות הסכם שלום עם סעודיה"

ראש הממשלה המיועד התראיין לרשת הסעודית, וטען שיוזמת שלום חדשה עם הסעודים תהווה "קפיצה אדירה להישג לפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי ובסופו של דבר, הסכסוך הפלסטיני-ישראלי". נתניהו התייחס גם לסמכויות ביהודה ושומרון: "לא מסרתי אותן, כל ההחלטות יתקבלו על ידי ושר הביטחון"

זמן צפייה: 01:41

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התראיין היום (חמישי) לרשת החדשות הסעודית ״אל-ערביה״, והתייחס לאפשרות להסכם שלום עם סעודיה: "אני חושב שנוכל לקבל יוזמת שלום חדשה שתהווה קפיצה אדירה להישג לפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי ובסופו של דבר, הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. וכמובן, אני מתכוון למה שיכול להיות שלום היסטורי מדהים באמת עם סעודיה".

"אני מחוייב להעמיק ולחזק את הסכמי אברהם הנפלאים שהיו לנו עם שכנינו, אבל אני חושב ששלום עם סעודיה יישרת שתי המטרות. זו תהיה קפיצה אדירה לשלום כולל בין ישראל לעולם הערבי. זה ישנה את האזור שלנו בדרכים בלתי נתפסות. ואני חושב שזה יקל, בסופו של דבר, להשיג שלום פלסטיני-ישראלי. אני מאמין בזה ואני מתכוון להמשיך בזה. כמובן, זה תלוי בהנהגת סעודיה אם הם רוצים להשתתף במאמץ הזה. אני בהחלט מקווה שהם יעשו זאת", הוסיף.

בנימין נתניהו מתראיין לרשת אל-ערביה
בנימין נתניהו מתראיין לרשת אל-ערביה | צילום: מתוך יוטיוב

"לא מסרתי את הסמכויות ביהודה ושומרון, כל ההחלטות יתקבלו על ידי ושר הביטחון", אמר ראש הממשלה המיועד, והוסיף: "העשור האחרון בו הובלתי את ישראל היה העשור הבטוח ביותר בתולדות ישראל. אבל לא רק בטוח עבור הישראלים, גם בטוח ומוגן עבור הפלסטינים, כי היה הכי פחות אובדן חיים משני הצדדים וזה לא מקרי. זה בגלל מדיניות ביטחון שהובלתי, שהביאה למעשה ליותר שלום ואפשרויות כלכליות. ודרך אגב, בשנה שבה עזבתי את הממשלה והממשלה היוצאת הייתה בשלטון, הדברים השתנו מיד".

עוד אמר נתניהו: "הייתה לנו התפרצות של אלימות כמו שלא ראינו מאז 2008, שנה לפני שחזרתי לתפקיד. המדיניות שלי היא של יציבות, שלום, שגשוג וביטחון עבור ישראלים ופלסטינים כאחד. אני אמשול ואנהיג, ואנווט את הממשלה הזו. המפלגות האחרות מצטרפות אליי, אני לא מצטרף אליהן. הליכוד הוא חצי מהקואליציה החדשה ולכן המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי".