סיוע נרחב או רק לחלשים? פתרונות נתניהו וסמוטריץ' ליוקר המחיה

לאחר ההתייקרויות האחרונות, והעלאת הריבית במשק אמש, בלשכת ראש הממשלה מתקיימים דיונים לגיבוש חבילת הוזלות, שתגדיל את הנטו של הישראלים. בסביבת נתניהו מדברים על סיוע נרחב כדי להביא לעצירה מיידית של יוקר המחיה - אך בסביבת שר האוצר מדברים על חבילת סיוע צרה יותר שתתעדף מקבלי קצבאות

זמן צפייה: 01:29

לאחר ההתייקרויות האחרונות, והעלאת הריבית במשק אמש, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר החל מהיום (שלישי) מתקיימים דיונים לגיבוש חבילת הוזלות, שתגדיל את הנטו של הישראלים. בסביבת נתנהיו מדברים על סיוע נרחב כדי להביא לעצירה מיידית של יוקר המחיה, כאשר מיליארדים יוקפאו בחשבונות החשמל, המים, הארנונה ואולי גם בבנזין.

במשרד האוצר הראשותו של בצלאל סמוטריץ' עם זאת סבורים שאין לתוכנית הזאת מקור תקציבי או התיכנות, ואפילו לא צדק והיגיון כלכלי, ומעוניינים בחבילה צרה יותר שתתעדף את השכבות החלשות ותקבע קריטריונים שיצמצמו באופן דרמטי את אוכלוסיית הזכאים להקפאה הזו, והיא תינתן לזמן מוגבל, לצרכנים מסוימים - כמו למשל מקבלי קצבאות.

בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו
בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, יונתן זינדל פלאש 90

מעבר לכך, באוצר ובעיקר בסביבתו של סמוטריץ' היו מעוניינים לכרוך את הטבת הקפאת החשבונות של נתניהו יחד עם אג'נדה שחשובה להם - נקודות זיכוי למעמד הביניים הישראלי באופן שיגדיל את הנטו החודשי, אולי על ידי הארכת הוראת השעה הנחה במס להורים עובדים עם ילדים בין הגילאים 12-6, ואולי להרחיב את טווח הגילאים עד ל-18.