הורביץ נגד גנץ: "להציג ראיות על הארגונים הפלסטינים"

שר הבריאות התייחס בריאיון ב"מטה המרכזי" להחלטת שר הביטחון להגדיר 6 ארגונים פלסטינים כארגוני טרור: "בעייתי להגדיר כך ארגוני חברה אזרחית". הוא תקף את נוער הגבעות: "טרוריסטים"

זמן צפייה: 08:52

עימות על ההכרזה: שר הבריאות ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, יצא הערב (שבת) נגד החלטת שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור. בריאיון ב"המטה המרכזי" עם אילה חסון הבהיר הורוביץ כי על מערכת הביטחון להציג ראיות שיוכיחו כי הארגונים המדוברים עוסקים בטרור.

"זה עניין בעייתי מאוד בהחלטה הזו להגדיר ארגוני חברה אזרחית כארגוני טרור", אמר הורוביץ. "מערכת הביטחון צריכה להציג ראיות בפני כולנו. זה אמנם מסבך את ישראל מבחינה בינלאומית ואני חושב שהסכמנו בממשלה שלא להסכים בסוגיות השטחים, אבל אסור גם להרע את המצב בשטחים".

עוד אמר הורוביץ: "יש כאן השלכות על זכויות האדם ועל הדמוקרטיה. פנינו לקיים פגישה עם שר הביטחון. לצערי, המצב בשטחים קשה, יש השתוללות נוראית של נוער זוועות של בריונים וטרוריסטים. אני לא רואה שמערכת הביטחון נוקטת צעדים כדי לרסן אותם".

הוא הוסיף ואמר כי "אני לא מכיר את הגופים שהוכרזו כארגוני טרור. אני יודע שאלה ארגונים ותיקים ושעד כה נמנעו מצעדים כאלה. אני רוצה לברר את העניין הזה לעומק".

על פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט ברוסיה עם הנשיא ולדימיר פוטין אמר הורוביץ: "אני שמח שהייתה פגישה לבבית. הנה, יש דברים כאלה גם אחרי עידן נתניהו. בינתיים, אני רק רואה שיפור ביחסים בין ישראל למדינות אחרות".