ההצבעה על חוק ההסדרה נדחתה

בישיבת הקבינט שנערכת הבוקר הוחלט לדחות את ההצבעה בכנסת בנושא ליום שני - כמו גם את ההצבעה על חוק המואזין

החליטו שלא להחליט: שלושה חוקים שנויים במחלוקת, כל אחד מסיבותיו, היו אמורים לעלות להצבעה בכנסת היום: חוק ההסדרה, חוק המואזין וחוק חזקת הגיל הרך. בישיבת הקבינט שנערכה הבוקר (רביעי) הוחלט לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה - החוק שנועד להכשיר בדיעבד את הבנייה על קרקעות פלסטיניות פרטיות. ההצבעה על החוק בקריאה ראשונה הייתה אמורה להתקיים היום, אך בקבינט הוחלט - ככל הנראה בשל ההתנגדויות והנסיונות לגבש פתרון עוקף - לדחות את המהלך ליום שני. גם "חוק המואזין", שהיה אמור לעלות היום להצבעה, יידחה ליום שני וכך גם חוק חזקת הגיל הרך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אמש דווח לראשונה במהדורה המרכזית על "מסלול עוקף חוק ההסדרה": במסגרת הפשרה שנרקמת בקואליציה, במקום חוק ההסדרה תגובש מערכת שלמה של החלטות ממשלה ושל צווים, שנועדה להשיג את אותו אפקט של חוק ההסדרה - להכשיר את אותן יחידות דיור, אבל בלי הסיכה בעיניים גם של בג"ץ וגם של בית הדין הבינלאומי בהאג.

במקרה הזה, בבית היהודי הסכימו גם לקבל את אותו פתרון שהציע היועמ"ש אביחי מנדלבליט לגבי עמונה - פתרון שאומר שתושבי עמונה יישארו על הגבעה במיקום אחר ל-8 חודשים - זמן שבמערכת הפוליטית נחשב כנצח.

במקרה כזה, הבית היהודי יתמוך במהלך. ההנחה היא שהצדדים מתכנסים בסופו של דבר לפתרון שכנראה יכול היה להיות מושג כבר לפני כמה חודשים.

[brightcove_iframe video_id='mivzak8_vtr2_n20161130_v1' autoplay='0' kid='' duration='1929'']