ח"כ חילי טרופר: "מרגיש שהמו"מ מול הליכוד על סף סגירה"

חבר הכנסת מכחול לבן התייחס בריאיון בגל"צ למגעים לאחדות ואמר כי "מהלכים יקודמו בהסכמה בינינו לבין הליכוד - נקבל את תיקי המשפטים והתקשורת, אבל כנראה שלא נקבל את משרד הבריאות"

זמן צפייה: 01:17

אחדות בצל קורונה: חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן התראיין הבוקר (חמישי) לתוכנית של אודי סגל וקרן מרציאנו בגל"צ, והתייחס למגעים לאחדות ולשיחות שנעשו במהלך הלילה בין הצדיים. "אכן הייתה התקדמות", סיפר, "יש עוד כמה דברים שאנחנו מקווים לסגור ממש בקרוב". לטענתו, הוא לא תמיד מעורב בכל מה שקורה במשא ומתן, אולם "גם במה שאני כן מעורב - אני מעדיף שייסגר בחדר".

טרופר סיפר כי בשום רגע במהלך המשא ומתן הצדדים לא הרגישו שהמצב "על סף פיצוץ", לדבריו, "אבל כן היו רגעים יותר טובים או פחות טובים - וככה זה במשא ומתן. אני מרגיש שאנחנו קרובים לסגירה ואני מקווה שאני לא טועה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל משרד הבריאת וראש המוסד נפגשו עם ליצמן – וייכנסו לבידוד

מניין המתים מקורונה עלה ל-31; מספר הנדבקים זינק ל-6,211

חרף הודעת רה"מ: הכניסות והיציאות לבני ברק פתוחות • תיעוד

חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן
חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן | צילום: חדשות 13

בהמשך הכחיש טרופר כי מפלגתו יזמה את הסעיף שנחשף אמש בחדשות 13, לפיו יוקם מעון נוסף עבור יו"ר המפלגה בני גנץ. "מבחינתנו אין דבר כזה. זה לא רלוונטי בכלל. גנץ ימשיך לגור בבית שבו הוא גר הרבה שנים, בית צנוע בראש העין. הוא לא צריך מעון נוסף".

על הדברים של סגל, לפיהם "התחושה היא שבשבוע האחרון כחול לבן מתקלפת מכל הדברים שעמדה עליהם", אמר טרופר: "באופן כללי, כשבאים למשא ומתן ומקימים ממשלת אחדות - יש דברים שמשיגים יותר ויש דברים שמשיגים פחות. אנחנו מקפידים שלא לוותר על עקרונות העל שלנו".

"גנץ לקח החלטה ערכית ולא פשוטה", המשיך, "הוא החליט שבעת הזאת נכנסים מתחת לאלונקה. היו כאלה שהציעו לנו לתת לנתניהו להתרסק לבד עם הקורונה - לשמחתי זה לא בלקסיקון שלנו בכלל. כשיש משבר, נכנסים מתחת לאלונקה".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

לדבריו של טרופר, אמנם נכון שכחול לבן לא משיגה את כל מה שהיא רוצה, אולם יש דווקא הרבה מאוד סעיפים במשא ומתן עליהם היא מתעקשת - ומשיגה. "אם זה הווטו על כל נושא החקיקה המשפטית, שר התקשורת ושר המשפטים". עדיין לא ידוע מי יכהן כשר המשפטים, אך טרופר הבהיר כי "לא הסכמנו להתפשר על כך שהתיק יהיה אצלנו - מי זה יהיה מתוכנו? בעיניי זה פחות דרמטי".

תיק הבריאות, כך נראה, יישאר אצל השר המכהן יעקב ליצמן. "הם מתעקשים על זה - וגם אנחנו. עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. אני מקווה שנשיג עוד כמה דברים שחשובים לנו ובעיקר לאזרחים".

פגישתם של צוותי המו״מ של הליכוד וכחול לבן בכפר המכבייה
פגישתם של צוותי המו״מ של הליכוד וכחול לבן בכפר המכבייה | צילום: חדשות 13