לאחר שעלתה עם בתה התינוקת: ח"כ השכל התבקשה לרדת מבמת הכנסת

סגן יו"ר הכנסת אריאל בוסו קטע את חברת הכנסת מהמחנה הממלכתי והיא לא הורשתה להציג הצעת חוק במליאה, לאחר שעלתה לדוכן הנואמים עם בתה התינוקת במנשא. בתגובה אמרה לו השכל: "אתה לא יכול למנוע מחברת כנסת להציג את החוק שלה, בסוף הילדים זה חלק מאיתנו"

זמן צפייה: 00:40

חברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) לא הורשתה להציג הצעת חוק והתבקשה לרדת מדוכן הנואמים במליאת הכנסת הערב (שלישי), לאחר שעלתה לנאום עם בתה התינוקת במנשא. סגן יושב ראש הכנסת אריאל בוסו קטע את השכל בזמן שדיברה ודרש ממנה לרדת מהדוכן, בהתאם לדרישת הייעוץ המשפטי.

"אני לא חושבת שזה נכון. אתה לא יכול למנוע מחברת כנסת להציג את הצעת החוק שלה. בסופו של דבר הילדים זה חלק מאיתנו", אמרה ח"כ השכל והוסיפה: "יש אמהות שהן גם עובדות וגם אמהות וצריך לאפשר להן. אפשר לעשות את ההחרגה". ח"כ בוסו הדגיש כי הוא כפוף לייעוץ המשפטי, שלא מאשר את העלייה לנאום עם התינוקת, והציע שח"כ ניסים ואטורי יעלה במקומה של השכל כדי להציג את החוק.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306271936' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='הקטע המלא בו הורדה השכל מהבמה' poster='' kid='1_qb882ved' duration='269']

לאחר שהשכל ביקשה להציג את הצעת החוק בכל זאת, הוצע כי היא תנאם מהצד של המליאה ולא מדוכן הנואמים המרכזי. בזמן הבדיקה מול הייעוץ המשפטי אמרה השכל כי הפתרון המוצע "לא נכון" לדעתה, וח"כ בוסו הדגיש כי זה לא אישי ונעשה בכפוף להנחיות התקנון. בסופו של דבר הייעוץ המשפטי של הכנסת לא אישר לנאום עם התינוקת על המנשא גם מהמיקרופון הצדדי של המליאה.

שרן השכל, חברת כנסת מטעם תקווה חדשה
ח''כ שרן השכל | צילום: חדשות 13

ח"כ השכל שיתפה בעבר בקושי הרב בו נתקלה כשניסתה להיכנס להריון והיא סיפרה כי עברה טיפולי פוריות במשך ארבע שנים. השכל נכנסה להריון ראשון בשנת 2020 ולאחר מכן נכנסה להריון שני בשנת 2020, כשבסופו היא ילדה תאומות.