סמוטריץ': "הרצוג איש שמאל - לא מתווך הגון"

בריאיון לרדיו "קול ברמה" הגיב שר האוצר לדברי הנשיא שכתב כי הוא קורא לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את שיחות המו"מ על המהפכה המשפטית. גנץ הגיב: "טוב יעשו שרי הממשלה אם יעצרו את הפגיעה באזרחי ישראל"

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התראיין הבוקר (שלישי) לרדיו "קול ברמה" ואמר כי נשיא המדינה יצחק הרצוג כי הוא "איש שמאל, לא מצליח להיות מתווך הוגן". את הדברים אמר בעקבות הודעתו של הרצוג אתמול כי הוא "שב וקורא לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה בבית הנשיא".

במערכת הפוליטית הגיבו לדבריו של סמוטריץ', יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "נשיא המדינה עושה לילות כימים כדי למנוע את הרס הדמוקרטיה, את הקרע בעם וגם את הפגיעה הקשה בכלכלת ישראל. טוב יעשו שרי הממשלה אם יעצרו את הפגיעה הקשה באזרחי ישראל שהם מחוללים בהפיכה המשטרית - במקום להאשים את מי שעושה הכל כדי למנוע אותה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

כזכור, הרצוג אמר אמש כי הוא "שב וקורא לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה והענייני שהתקיים בחודשים האחרונים בחסות בית הנשיא. אלו היו שיחות מעשיות, מעמיקות ורציניות שנתנו אופק אמיתי. הן הדרך הכי נכונה לעצור את הקרע והפילוג בעם". הוא הדגיש: "בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא. אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: נעם ריבקין-פנטון, פלאש 90

מוקדם יותר קיימו ראשי הקואליציה ישיבה בנוגע למהפכה המשפטית, שבסופה הוחלט לקדם את צמצום "עילת הסבירות" כבר במושב הכנסת הנוכחי. עוד סוכם לקדם "הרכב מאוזן" בוועדה לבחירת שופטים במושב הבא. כמו כן, החוק לשינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים, שכבר מוכן לקריאות שנייה ושלישית - יימשך בחזרה לוועדת החוקה. המשמעות: החזרת החוק שלב אחד אחורה בחקיקה, לצורך תיקונים ואישור מחדש. דיון ראשון בעילת הסבירות יתקיים ביום רביעי.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "מה שהקואליציה מביאה ביום רביעי לוועדה של רוטמן - זו כניעה מוחלטת של נתניהו ליריב לוין וחבורתו. זו ההפיכה המשטרית על מלא: ריסוק הדמוקרטיה, ריסוק בית המשפט העליון והפעם הם גם הולכים על היועצת המשפטית לממשלה. כל זה יוביל לפגיעה אנושה בכלכלה, סיכון הביטחון הישראלי, הרס יחסי החוץ שלנו. אנחנו נהיה שם - במליאה, בכנסת, ברחובות המדינה".