הרצוג לקראת ההצבעות: "אפשר להגיע להסכמות בתוך ימים"

ברקע ההכנות להצבעה מחר בקריאה ראשונה על מהלכי החקיקה לשינוי מערכת המשפט, הנשיא משדר אופטימיות וממשיך לקרוא להידברות. "בשבוע האחרון השקעתי את כל כולי בפגישות ומגעים עם כלל צידי המפה, כולל מנהיגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, במטרה לעשות הכול ולהגיע להידברות ולהסכמות"

זמן צפייה: 03:59

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום (ראשון) בכנס של מיזם 929 ושידר אופטימיות לקראת ההצבעה מחר בכנסת בקריאה ראשונה של חוקי המהפכה המשפטית. "אני קובע חד משמעית, מתוקף ניסיוני ותפקידי: אנחנו יכולים להגיע להסכמה".

"אני מודאג מהמתרחש בחברה הישראלית", פתח הרצוג את נאומו. "אנו עומדים בפני שעת מבחן גורלית. אני רואה לנגד עיניי את השסעים והקרעים שבתוכנו, שהולכים ונעשים יותר ויותר עמוקים וכואבים בעת הזאת, ולא יכול שלא להרהר בכובד ראש, על כך שפעמיים בהיסטוריה - קמה מדינה יהודית בארץ ישראל, ופעמיים היא קרסה לפני שהגיעה לשנת השמונים שלה".

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לוין, ח''כ רוטמן ורה''מ נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בשבוע האחרון השקעתי את כל כולי בפגישות ומגעים עם כלל צידי המפה, במחלוקת הניצבת בפנינו, כולל מנהיגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, במטרה לעשות הכול ולהגיע להידברות ולהסכמות. מכל השיחות עולה כי על בסיס העקרונות שהצעתי בשבוע שעבר ניתן לייצר הסכמות תוך פרק זמן קצר יחסית. אפילו מספר ימים. לא שנים וגם לא חודשים".

"כולנו שומעים את הקולות מהשטח, מהציבור, קולות שצמאים להידברות, קולות שצמאים לאחריות, קולות שצמאים להושטת יד. אסור לנו לוותר על ה-יחד הישראלי; אסור לנו לוותר על המדינה היהודית והדמוקרטית".

Whatsapp Image 2023 02 19 At 1
סמוטריץ' במסיבת העיתונאים | צילום: מאיר אליפור

בתוך כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ערך הערב מסיבת עיתונאים לקראת תחילת החקיקה מחר ותקף את ראש האופוזיציה: "אני שומע את החרדה האמיתית לכלכלה הישראלית - לא בגלל הרפורמה אלא בגלל הקמפיין השלילי שמנסה לפגוע בכלכלה. מי שאשם בכך ומונע הידברות סביב הרפורמה הוא אדם אחד - לפיד. הוא לא מעוניין בטובת ישראל, הוא לא מעוניין לאחות את הקרע בעם. יאיר לפיד רוצה להביא למלחמת אחים".

"ליאיר לפיד אכפת רק מיאיר לפיד, ואינטרסים צרים וזולים גורמים לו לפעול כדי להתסיס ולייצר פילוג. הוא רוצה לייצר כאוס במדינת ישראל גם בתחום הכלכלי וגם בתוך העם כי הוא עדיין לא מסוגל להתגבר על ההפסד בבחירות", אמר סמוטריץ'. "הוא לא מסוגל להפסיד בכבוד כמו גבר. הוא לא מסוגל להתגבר על הבושה שהיה ראש ממשלה לחודשים ספורים, הוא לא מסוגל לשאת את ההשפלה שלנצח בשאלוני טריוויה כשישאלו מי ראש הממשלה הישראלי שכיהן הכי פחות זמן יזכירו את השם שלו".