התקרית החריגה בקבינט: מאבטחת דרשה לבדוק אם לרמטכ"ל יש מכשיר הקלטה

חשיפת חדשות 13: בכניסה לישיבת קבינט המלחמה דרשה מאבטחת ממשרד רה"מ לערוך חיפוש בכליו של רא"ל הלוי - שזעם והביע תרעומת על האירוע. גורמים בלשכת רה"מ מסרו בתגובה כי המאבטחת לא קיבלה הנחיה כזו ושהם לא עוסקים בנהלי אבטחה

זמן צפייה: 01:43

חשיפת חדשות 13: תקרית חריגה מאוד שהתרחשה אמש בישיבת קבינט המלחמה נחשפה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. בכניסה לדיון, הרמטכ"ל הרצי הלוי ניסה לפלס את דרכו לתוך האולם בבור בקריה בתל אביב, ואז מאבטחת של משרד ראש הממשלה ביקשה לערוך חיפוש בכליו - כדי לוודא שלא נכנס לאולם מכשיר אלקטרוני או ציוד הקלטה. הרמטכ"ל זעם, ובתוך החדר הוא פנה לנוכחים, בין היתר למזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל, והביע תרעומת על האירוע.

כזכור, לפני כחודש וחצי פורסם בחדשות 13 כי עובדות בלשכת ראש הממשלה בדקו קצינים שהשתתפו בישיבת קבינט וביקשו לוודא שאין באמתחתם מכשירי הקלטה. עד אז היה מאוד מקובל שאנשי צבא בכירים מקליטים את הדיונים, גם בעבור צרכים מבצעיים וגם בעבור צרכים אחרים, בנוסף להקלטה הרשמית שמתבצעת במזכירות הממשלה, ובלשכת רה"מ ביקשו למנוע את זה.

דיון קבינט המלחמה במפקדת פיקוד המרכז
דיון קבינט המלחמה (ארכיון) | צילום: קובי גדעון / לע״מ

גורמים בלשכת ראש הממשלה אומרים כי אותה מאבטחת לא קיבלה שום הנחיה, ושהם לא עוסקים בנהלי אבטחה. עוד הוסיפו בלשכת רה"מ כי המאבטחת בסך הכל ביקשה לוודא שכל הנכנסים לדיון לא מחזיקים באמתחתם מכשירי הקלטה.