הנדל: "צריך להוציא את הכוחות הלא ציוניים מהממשלה"

שר התקשורת היוצא התראיין בתוכנית "אלמוג בשישי", ואמר כי לבן גביר ולסמוטריץ' אין את היכולת להחזיר את המשילות. על הכוונה לעצור את סגירת תדרי רשתות הסלולר הישנות אמר: "כמו לעצור את המכוניות לטובת הכרכרה והסוס"

זמן צפייה: 05:18

יום לאחר השבעת הממשלה החדשה וסיום תפקידו באופן רשמי, שר התקשורת היוצא יועז הנדל התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי", ואמר כי יש להוציא את הכוחות הלא ציוניים מתוך הממשלה. בנוסף התייחס השר לשעבר לשר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ' ולשר לביטחון לאומי הנכנס איתמר בן גביר, ואמר כי אין להם יכולת להחזיר את המשילות.

"יש בעיה של משילות במגזר הערבי", אמר הנדל, "ושם אני לא רואה את בן גביר עם ניסיון, לא מבצעי ולא ביצועי, וגם בגלל שהוא בן גביר יהיה יותר קשה. במגזר החרדי אני משוכנע שלא רק שלא יחזירו את המשילות, אלא שאנחנו הולכים לכיוון הפוך לגמרי, ורואים את זה בהסכמים הקואליציוניים".

"במגזר הערבי זה מסוכן ומלווה בדמים, במגזר החרדי זה מפורר אותנו", הוסיף השר היוצא, "ולכן אני מאוד פסימי לגבי היכולות של בן גביר וסמוטריץ'. כל דבר טוב שהם יעשו אני אשבח, וכל פעם שהם לא יעשו ויאשימו שהרצפה עקומה ושהשמאלנים אשמים, אני אהיה שם כדי להילחם וכדי להזכיר לכולנו שמדינת ישראל חשובה יותר מהקבוצה הזאת שנמצאת בממשלה".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: רויטרס

על הכוונה לעצור את סגירת תדרי רשתות הסלולר הישנות, כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים, אמר הנדל: "בסוף, או שאתה מתייחס למדינת ישראל כמדינה שיש בה כל מיני קבוצות ואתה אחראי על כולם, או שאתה מתייחס למגזר שלך ואומר 'אני דואג למגזר'. כאשר מחליטים לעצור את פינוי התדרים הישנים, שזו הקידמה, זה לעצור את המכוניות לטובת הכרכרה והסוס".

"הטיעונים מטופשים, כי יש טלפונים כשרים גם ברשתות החדשות", הוסיף השר היוצא, "זה שהם יותר יקרים זה לא משנה, גם רכב יותר יקר מעגלה וסוס ובכל זאת עברנו לרכבים. אין ברירה, אם לא נפנה את התדרים האלה אנחנו פוגעים בתעשיות הביטחוניות, בתעשיות ההיי-טק ובקליטה ובכיסוי של שאר האזרחים".

יועז הנדל
יועז הנדל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"בעיית הבסיס היא התפוררות מדינת ישראל לאוטונומיות, אם לא מטפלים בזה לא מטפלים בכלום", אמר הנדל, "אם לא מטפלים במגזר הערבי ולא משלבים את החרדים לא נצליח להחזיק את מדינת ישראל. מתישהו העסק הזה ישבר. מתישהו החצי שמתגייס לצבא יירד ל-40 ו-30 אחוז, מתישהו מספר משלמי המיסים יירד, ולכן מדינת ישראל כולה חייבת להבין שרק איחוד של הכוחות הציוניים יכול להציל את מדינת ישראל".

"כדי להציל את מדינת ישראל מהתפוררות צריך להוציא את הכוחות הלא ציוניים מתוך הממשלה ולרכז את הכוחות הציוניים", סיכם הנדל את דבריו, "להתעסק במה שמטריד ובמה שמדינת ישראל מתמודדת איתו. זה המגזר הערבי והכאוס שם, זה שילוב החרדים, זה לא יעבוד אחרת".