ראש מטה מאבק תושבי עמונה: "לא מאמינים לממשלה"

אחרי שמאחז עמונה פונה מיושביו, מדבר ראש מטה המאבק של התושבים על האכזבה מנתניהו ומבנט

שעות ספורות אחרי סיום המבצע לפינוי למאחז עמונה, ראש מטה המאבק של התושבים מביע חוסר אמון בראש הממשלה נתניהו ובאנשי מפלגת הבית היהודי, בנוגע להבטחותיהם להקמת יישוב חדש. "אני לא מאמין לאף מילה שלהם - הם לא מקיימים הבטחות", אמר בריאיון בתכנית "שש עם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אביחי בוארון, מי שעמד בראש מאבקם של תושבי עמונה טען כי הוא אינו מאמין להבטחות של ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הבית היהודי בנט בנוגע להקמת יישוב חדש חלופי לטובת המתיישבים. "אני אומר זאת בצער רב כתושבים שהפרו עבורם הבטחות שלוש פעמים".

פינוי בית הכנסת
פינוי בית הכנסת | צילום: (אבי קשמן חדשות 2)

"היינו שותפים לניסוח חוק ההסדרה, קיבלנו התחייבות מהשרה שקד לבניית מבנים על ההר בעמונה, וגם השרים התחייבו בפנינו שלא נחזור למראות של פינוי יישובים שלמים במשמרת שלהם", טען. "אני לא מאמין לאף מילה שלהם, הם לא מקיימים הבטחות. נאמין להם רק אחרי שנקבע את המזוזה בבית הראשון. עד היום הם נכשלו כישלון חרוץ במבחן התוצאה".

"האחראים לעימותים - קומץ אלים"

בוארון אף התייחס לעימותים האלימים שהתרחשו בעת פינוי בית הכנסת במהלך היום ואמר כי מדובר בקומץ שלא מאפיין את תושבי המאחז. "קראנו למי שהזדהה עם המאבק שלנו לבוא, ואליהם השתרבבו כאלה ואחרים", הסביר. "בבית הכנסת היו קומץ נערים שהגיע לשם וניסה להטות את הכף. הבוקר רצינו להיכנס לבית הכנסת ונתקענו בקושי לא מבוטל עד שגייסנו את הרב דב ליאור לשכנע את הצעירים לפתוח את החלון".

שימוש במף נגד הכוחות. עמונה
שימוש במף נגד הכוחות. עמונה | צילום: (אבי קשמן, חדשות 2)

"אחרי שנכנסו פעלנו להרגיע את הרוחות כדי שלא ייצאו קולות שלא מתאימים", המשיך. "מתוך 60 צעירים שהיו בבית הכנסת, רובם ככולם נשמעו לקריאותינו והצלחנו להטות את לבם. למרות זאת, היה צריך רק זוג ידיים אחד לרשום את כתובות הנאצה והאבנים. על זה אנחנו מוחים, ואני לא רוצה לעסוק רק בסרח העודף הזה".

"השוטרים פעלו באיפוק"

בתום המבצע סיכמו במשטרה 13 פעילים נעצרו וכ-60 שוטרים נפצעו כתוצאה מהעימותים בין הצדדים."המשטרה נערכה באופן מסודר מבעוד מועד, במדרג יכולות זמין, על מנת לאפשר פינוי שקט ומכובד ולהימנע ככל האפשר מפגיעה במפונים, או בכוחות הביטחון", אמר המפכ"ל רוני אלשיך. "השוטרים הונחו ותורגלו לפעול ברגישות ובסובלנות, תוך איפוק מקסימלי מול תושבי המקום, מתוך התחשבות ברגשות הכאב של התושבים, ומתוך ההבנה כי מדובר במשימה רגשית מורכבת מאד".

אחד השוטרים שנפגעו
אחד השוטרים שנפגעו | צילום: (אבי קשמן, חדשות 2)

"משטרת ישראל היתה ערה, לגורמים אחרים, שהגיעו לישוב ולא היו בשליטה כלשהי של הנהגה ציבורית או חינוכית מכל סוג ולכן נערכה לאופציה בה תידרש להתמודד עימם", הוסיף אלשיך. "כנגד כל גילויי האלימות, בוודאי זו הקיצונית, משטרת ישראל תפעל למצות את הדין כנגד פורעי החוק, כפי שהיא נוהגת דרך קבע ועל סמך כלל הראיות שנצברו על ידה במהלך המבצע".