הנדל והאוזר: לא שקלנו לחבור לנתניהו – אבל היה עלינו לחץ גדול

חברי הכנסת, שמנעו הקמת קואליציית מיעוט, סיפרו על המגעים להקמת ממשלה ועל הניסיונות שנעשו במטרה לשכנעם להצטרף לממשלת ימין צרה. "הוצע לנו כל מה שאנחנו רוצים"

זמן צפייה: 03:42

חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, שמנעו הקמה של ממשלת מיעוט, סיפרו בריאיון לחדשות 13 על המגעים להקמת ממשלה ועל הלחץ הגדול שהופעל עליהם במטרה להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו: "הוצעו לנו כל מה שאנחנו רוצים".

"לא שקלתי את האופציה לחבור לממשלת 61 של נתניהו, אבל היה עלינו לחץ מאוד גדול", סיפר הנדל. "אין ספק שאם היינו הולכים לממשלת 61, ברמה הפוליטית היינו ממצים את היכולות והסיטואציה שנוצרה ומקבלים כל דבר שרצינו. הוצע לנו כל מה שאנחנו רוצים, כולל שרים מעבר לכמות שלנו כדי להביא שרים מקצועיים. התקשרו אליי כל העולם ואשתו ואחותו, כולם כולל כולם".

האוזר התייחס גם הוא לסוגיה ואמר: "יש היכרות ארוכת שנים ביני לבין נתניהו ולכן גם הציפיות של נתניהו ממני תואמות את היכרותו. ברגע הראשון הוא הבין, לפני השיחה ואחריה, שיש אופציה אחת בלבד כשהוא דיבר איתי, אך ורק אופציה של אחדות".

צבי האוזר ויועז הנדל
צבי האוזר ויועז הנדל | צילום: חדשות 13

על ההפרה של הבטחת הבחירות של כחול לבן אמר האוזר: "יש פער עצום בין להיות שחקן על המגרש ולקבל החלטות, לפעמים לא פשוטות, לפעמים אפילו בניגוד לדברים שאמרת, לבין לשבת על טריבונה ולתת ציונים לשחקנים".

הנדל הוסיף: "בממשלת מיעוט היינו מקבלים ממשלה לא יציבה שאין לה שום לגיטימציה לעשות כלום, משבר כלכלי עצום, צרכים אמיתיים שלא היו מסוגלים להתממש -כי סגר על בני ברק אי אפשר באמת לעשות עם ממשלה של 40 ח"כים שנשענת על בל"ד. בסוף כל אלה שבשביל לראות את נתניהו עוזב את בלפור ליום אחד, מוכנים לעשות ברית עם כל מי שאפשר - כל אלה היו מקבלים את נתניהו עם 70 מנדטים ביום שאחרי".

לשאלה אם הוא מאמין לנתניהו שהוא יפנה את מקומו בעוד שנה וחצי השיב הנדל: "אני מאמין להסכמים. אני משוכנע שנתניהו מבין שזו הזדמנות גדולה להגיע לכמה הישגים מאוד משמעותיים בחייו כראש ממשלה ובסוף הוא יכול להשאיר פה מורשת של פיוס ואחדות ולצאת עם לגיטימציה יותר גבוהה ממה שהייתה בעבר".