החשד לזיוף בעבודה: השיחות נחשפות

הקלטות שיחות עם אנשים שנרשמו כמתפקדי המפלגה, העלו חשד שגם במרוץ הנוכחי לראשות העבודה קיימים זיופים. החשדות עלולים להוביל בין השאר לדחיית המועד לבחירות המקדימות

קלפי עם הלוגו של העבודה
קלפי עם הלוגו של העבודה | צילום: רויטרס - עיבוד תמונה: חדשות 2

קצת אחרי סגירת ההרשמה וקצת לפני הבחירות עצמן, מגיעים הפריימריז במפלגת העבודה לשלב הבלתי נמנע - שלב העתירות והזיופים. הפעם במוקד הטענות - ממצאים של חוקרים פרטיים מטעם מתנגדי עמיר פרץ, שטוענים להתפקדויות פיקטיביות המוניות, בעיקר במגזר הערבי. מנגד, אנשי פרץ משוכנעים שהחומרים המדוברים הוכנו מראש, אבל נשלפו דווקא עכשיו כשהוא מסתמן כמועמד המוביל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת
כך למשל, שיחה עם אדם שרשום כמתפקד, העלתה כי מעולם לא נרשם כאיש המפלגה. שיחה אחרת העלתה חשד לזיוף, כשמתפקד נרשם למעשה פעמיים בשם אחר.

''חציית קו אדום'', מרגלית
''חציית קו אדום'', מרגלית | צילום: פלאש 90

"אי אפשר להילחם בשחיתות של נתניהו ולהתעלם משחיתות בתוך הבית", אמר ח"כ אראל מרגלית המתמודד אף הוא במרוץ לראשות המפלגה. "איומים על חברי מפלגה ומועמדים שחשפו שחיתות השבוע, היו פשוט חציית קו אדום. מתפקדים פיקטיבים, תלושי מזון תמורת התפקדות ועוד... לא יכולים להיות במפלגה שרוצה להיות מפלגת שלטון".

דברים ברוח דומה אמר גם ח"כ איציק שמולי: "די, תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש פנימה. תזכרו שהיריב הפוליטי האמיתי הוא בחוץ. יש גם מפלגה, יש גם חברים, יש גם מדינה".

''די לירות בתוך הנגמ''ש''. שמולי
''די לירות בתוך הנגמ''ש''. שמולי | צילום: יח''צ

גם אם יש זיופים, הפעם צריך לומר הם כנראה מצומצמים בהרבה לעומת מפקדי ארגזים קודמים של מפלגת העבודה. העניין הוא שגם המפלגה הצטמצמה מאז משמעותית: תשעה מועמדים, מספר שיא בתולדות הבחירות המקדימות במדינה, מתחרים על קולותיהם של כ-50 אלף מתפקדים בלבד, שרבים מהם כלל לא יבואו להצביע. משמעות הדבר היא שהעלייה לסיבוב השני ואולי הניצחון בכלל יוכרעו בפער של כמה מאות קולות.

ההסכמה בין המועמדים תהיה כנראה על בדיקה חיצונית זריזה שתכריע לא רק כמה מתפקדים יהיו בסוף, אלא האם הבחירות יתקיימו במועדן בעוד כחמישה שבועות.

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני מסר בתגובה: "מפלגת העבודה קיימה בחודשים האחרונים הליך משמעותי אשר לא מתקיים על ידי אף מפלגה אחרת, לבחינת ותיקון נתוני חבריה, וספר הבוחרים - בדוק ותקין. ככל שישנם פגמים נקודתיים בנוגע להתפקדות של חבר כזה או אחר, אנו נבחן את המקרה ברצינות וביסודיות ונטפל בו. יחד עם זאת, אין במקרים בודדים כאלה כדי להכתים את כלל ציבור חברי המפלגה ולפגוע בשמם הטוב, וממילא אין בכך לפגוע בקיום הליך הבחירות במועד הקבוע: 4.7.17"