סבב מינויי שרים בממשלה: הנגבי לחקלאות, אקוניס לרווחה 

לאחר שדוד ביטן ויתר על המינוי, צחי הנגבי יתפוס את מקומו, ויכהן בו נוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי. שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, יכהן גם כשר העבודה והרווחה, במקום יצחק כהן

ראש הממשלה נתניהו וצחי הנגבי
ראש הממשלה נתניהו וצחי הנגבי | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שני) על מינויי שרים. ח"כ צחי הנגבי מונה לשר החלקאות, נוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי, וזאת לאחר שח"כ דוד ביטן ויתר על המינוי. השר אופיר אקוניס מונה לשר העבודה והרווחה, וימלא את התפקיד לצד תפקידו כשר המדע והטכנולוגיה. כמו כן, סגן השר משולם נהרי מונה לסגנו של אקוניס, במקום תפקידו כסגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו לקבל את כל חומרי החקירה

נתניהו: "מקווה שבביקור פוטין נשמע בשורות טובות לגבי נעמה"

רפי פרץ אחרי האיחוד בימין: "הפרתי את מילתי, מצטער בכל ליבי"

צחי הנגבי, אופיר אקוניס, משולם נהרי
צחי הנגבי, אופיר אקוניס, משולם נהרי | צילום: אתר הכנסת, עמוד הפייסבוק הרשמי של צחי הנגבי, חיים זך, לע''מ

לפני עשרה ימים, ח"כ ביטן הודיע שהוא מוותר על מינויו לשר החלקאות, תיק אותו קיבל רק חמישה ימים לפני. בהודעה שפרסם הסביר מדוע קיבל את ההחלטה, ומתח ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתאלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן". חמישה ימים לפני, כאמור, הודיע ראש הממשלה נתניהו על סבב מינויים בממשלה, בהם סגנית השר ציפי חוטובלי מונתה לשרת התפוצות.

כזכור, בתחילת החודש הודיע נתניהו כי הוא מתפטר מכל תפקידיו כשר, והודיע לממשלה כי בכוונתו למנות לעצמו מחליפים בימים הקרובים לתיקי הרווחה, החקלאות והתפוצות. הודעתו הגיעה לאחר הבהרתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כשר תחת כתבי האישום שהוגשו נגדו. התפטרותו תיכנס לתוקף בתחילת השבוע הבא.

ההחלטה הגיעה לאחר שמאז הגשת כתבי האישום הוגשו מספר עתירות בדרישה להורות לנתניהו להתפטר מתפקידו כשר וכראש ממשלה. יממה לאחר הודעתו של מנדלבליט בדבר כתבי האישום, כחול לבן פנתה לעיומ"ש ונתניהו עצמו בדרישה שיתפטר. זאת, לטענתה, בהתאם להחלטת העליון לפיה שר אינו יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום.  "לפיכך, חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבה כחול לבן לנתניהו.