הליכוד על כחול לבן: "זה לא כוורת - זה מנדבושקס"

בציוץ בעמוד הטוויטר של מפלגת השלטון, התייחסו למידע שפורסם על יועצו של בני גנץ, רונן צור, וכינו את הנהגת כחול לבן בכינוי גנאי. כמה דקות לאחר הפרסום, ההודעה נמחקה

זמן צפייה: 00:21
בחירות 2020: הליכוד פרסמה מוקדם יותר הערב (שלישי) ציוץ שבו התייחסו למידע שפורסם אודות יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, רונן צור, ובו כינתה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בין היתר "היטלר", וכתבה: "זה לא כוורת, זה מנדבושקס". דקות ספורות לאחר פרסום ההודעה, נמחק הציוץ מעמוד הטוויטר של מפלגת השלטון.
הליכוד בהודעת הגנאי כלפי כוורת כחול לבן
הליכוד בהודעת הגנאי כלפי כוורת כחול לבן | צילום: טוויטר

צור, יועצו האסטרגטי של גנץ, הצטרף לנסיעתו לוושינגון, ופרסם הבהרה לציוציו שפורסמו ברשת ביממה האחרונה, ובה כתב: "בינתיים מסתבר שזה הנשיא הכי אמיץ לארצות הברית, והכי ומשמעותי שהיה לביטחון ישראל בדורות האחרונים ויחד עם מיליוני ישראלים, אני מצדיע לו".

רואה שיש התרגשות אצל כמה מחברי הכת מכמה ציוצים מלפני שנים אז מבהיר: היו נושאים שאני הקטן חשבתי אחרת מהנשיא (לא שזה חשוב למישהו). בינתיים מסתבר שזה הנשיא הכי אמיץ לארה׳ב, והכי ומשמעותי שהיה לבטחון ישראל בדורות האחרונים ויחד עם מיליוני ישראלים: מצדיע לו.

זוהי לא הפעם הראשונה שהליכוד וראש הממשלה מתבטאים בצורה בוטה כלפי כחול לבן. בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל על כך שהציג באירוע פתיחת קמפיין הליכוד סרטון שבו יו"ר כחול לבן בני גנץ מגמגם, ואף חיקה אותו לאחר מכן. בציוץ בטוויטר ראש הממשלה הביע חרטה וכתב כי "דבריי לא התייחסו לאנשים בעלי מוגבלויות כלשהן ואם יש מי שנפגע אני מאוד מצטער על כך".

לדברי נתניהו, "כיוונתי לכך שלבני גנץ אין הישגים, אין לו מה להציע ואין לו מה לומר לאזרחי ישראל". בתוך כך, בריאיון ל"לפני החדשות" אמר בכיר כחול לבן יאיר לפיד כי "זה עצוב, נתניהו רק אומר דברים מגעילים על אנשים, זה סתם מכוער. אבל מקבל את ההתנצלות".