"האם שיניתם את נהלי הפתיחה באש?": עוד עימות בין רגב לרמטכ"ל

פרסום ראשון: בישיבת הקבינט התעורר ויכוח נוסף בין שרת התחבורה לרב-אלוף הלוי, והפעם על סוגיית נהלי הפתיחה באש בצפון הרצועה, כאשר רגב טענה שחיילים אומרים שלא נותנים להם לירות. "אתם צריכים שאקריא לכם את מסמך הנחיות הפתיחה באש?", שאל הרמטכ"ל - ורגב השיבה: "לא, אנחנו מכירים אותן"

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה ביום חמישי האחרון התעורר שוב ויכוח בין שרת התחבורה מירי רגב לרמטכ"ל הרצי הלוי, והפעם על סוגיית נהלי הפתיחה באש בצפון רצועת עזה, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. השרה רגב שאלה את הרמטכ"ל "האם זה נכון ששיניתם את הוראות הפתיחה באש למי שמגיע לגדר", והרמטכ"ל השיב כי זה לא נכון. "אז החיילים לא מבינים נכון?", שאל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, והשרה רגב אמרה: "חיילים אומרים שבגזרה הצפונית לא נותנים להם לירות".

"אתם צריכים שאקריא לכם את מסמך הנחיות הפתיחה באש?", שאל הרמטכ"ל, ורגב השיבה: "לא, אנחנו מכירים אותן". הרמטכ"ל ענה: "מצוין, אז את יודעת שהן פשוטות וברורות. הייתי בשטח ופגשתי את החיילים והמפקדים, הם מבינים את ההוראות מצוין. תבינו שכל יום חוצים את הגדר מאות כוחות, וגם יש אפשרות שחטופים יגיעו למרחב. אני סומך מאוד על המפקדים, הם מאוד נחושים שלא ייכנסו למרחב החיץ".

אורית סטרוק
השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם היום בישיבת הממשלה עלה נושא נהלי הפתיחה באש, כאשר האלוף אליעזר טולדנו נשאל לגביהן ואמר כי הן "מתאימות וטובות". על כך תקפה אותו השרה אורית סטרוק ואמרה: "לא שאלנו איך הן ולא ביקשנו שתחלק ציונים אלא שתסביר מה הן אומרות".

מדובר צה"ל נמסר כי הם אינם מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: פלאש 90

כזכור, לפני כחודשיים התעמתו רגב והרמטכ"ל במהלך דיון בו התנהל שיח על מיגון חיילים, וכאשר השרה ביקשה התייחסות לנושא הרמטכ"ל ניהל איתה שיחה דקות ארוכות ובשלב מסוים, על-פי גורמים שנכחו בדיון, אמר לה: "אני מבין שאת מתקדמת בחקירה יותר מאיתנו". רגב השיבה: "עוד לא התחלתי לתחקר. כשנתחיל, כולם יהיו פה במקום אחר. בינתיים תדאגו למיגון החיילים".