ח"כית מרע"מ על הטבח: "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים"

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה בריאיון לערוץ כנסת כי בטבח של חמאס "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים". כשנשאלה האם צפתה בסרט שהוקרן לח"כים היא אמרה: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון". יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים". שעות לאחר מכן - היא התנצלה

זמן צפייה: 02:57

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין מרע"מ אמרה היום (ראשון) בריאיון לערוץ כנסת כי בטבח של חמאס ב-7 באוקטובר "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים". כשנשאלה האם צפתה בסרט שהוקרן לח"כים היא אמרה: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון". בעקבות הדברים שעוררו סערה, היא פרסמה התנצלות: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ולמעשים הנוראים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".

ח"כ ח'טיב יאסין, עובדת סוציאלית בהכשרתה, מכהנת גם כסגנית יו"ר מועצת השורא של רע"מ. היא מחשיבה את עצמה "פעילה פמיניסטית" וחברת הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית.

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס אמר: "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האסלאמית. רע"מ מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד".

שר המשפטים יריב לוין הגיב על הדברים ותקף את ח"כ ח'טיב יאסין: "הזדעזעתי מדבריה החמורים של ח״כ אימאן ח׳טיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של ח"כ ח'טיב יאסין, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן".