1,000 שקלים ליחיד, 5,000 למשפחה: אושרו מענקים למפונים

הממשלה אישרה סבב נוסף של מענקים לתושבים שפונו מבתיהם בצפון ובדרום, שיועברו דרך רשות המיסים. בנוסף, אושר תקציב של 19 מיליארד שקלים למנהלת תקומה. סמוטריץ': "המענקים נועדו לסייע לתושבים לעבור את תקופת הביניים"

פינוי חרבות ברזל
מפונים בבית מלון בים המלח | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הממשלה אישרה הערב (רביעי) סבב חדש של מענקים למפונים מהדרום ומהצפון, והם יעמדו על 1,000 שקלים ליחיד ו-5,000 למשפחה. המענקים יועברו באמצעות רשות המיסים.

בנוסף, אישרה הממשלה תקציב של 19 מיליארד שקלים למנהלת תקומה, כש-14 מיליארד מתוכם אושרו לביצוע מיידי. הסכום כולל, בין היתר, מענקים לרשויות המקומיות בנגב המערבי.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה: "מדובר במענה שנועד לסייע לתושבי הצפון והעוטף המפונים מבתיהם לעבור את תקופת הביניים. אנחנו עובדים על תוכנית רב-שנתית גדולה לפיתוח הערים, היישובים, המושבים והקיבוצים בצפון ובחבל התקומה. ממשלת ישראל חייבת להילחם ולנצח את חמאס ואת חיזבאללה, ולהחזיר את תושבי העוטף והצפון הביתה בבטחה".

השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בחודש שעבר החליטה הממשלה להאריך את תקופת הפינוי של התושבים שעזבו את בתיהם בשל המלחמה - עד לחודש יולי. המפונים היו אמורים לעזוב את המלונות ולחזור לבתיהם בתחילת מרץ, אלא שרגע לפני פקיעת המתווה - אושר כי יוכלו להישאר בבתי המלון עד הקיץ. במקביל, תושבי העוטף והצפון שמעוניינים לחזור לביתם - יזכו למענק הסתגלות.

בפברואר הוחלט בצה"ל כי אין מניעה ביטחונית להחזרת מרבית תושבי עוטף עזה לבתיהם. בהערכת פיקוד העורף נקבע כי בטוח לשוב ולהתגורר, בין היתר, ב-18 יישובים שנמצאים בטווח של 0 עד 4 ק"מ מגבול רצועת עזה, בהם קיבוץ זיקים צמוד הגדר והעיר שדרות. עוד הוחלט כי ניתן לשוב ולהתגורר בכל היישובים המרוחקים יותר מ-4 ק"מ מהגבול. עם זאת, בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בהיעדר סיכונים מוחלט, בשל איום הרקטות.