סקר חדשות 13: רוב הציבור תומך במתווה קהיר לעסקת חטופים

5 חודשים לפרוץ המלחמה: 43% תומכים בהצעה הנוכחית לעסקה, לעומת 36% מתנגדים. ברקע הצהרות נתניהו, שוויון בציבור בשאלה אם "ניצחון מוחלט" הוא בהישג יד. על מי הציבור מטיל את האחריות למחדל - וכמה תומכים בבחירות מיידיות? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 03:48

סקר חדשות 13: 5 חודשים לפרוץ המלחמה, 134 חטופים עדיין בשבי חמאס בעזה. למרות המחיר הכבד, 43% מהציבור תומך במתווה קהיר לעסקת חטופים - לעומת 36% מתנגדים. כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. על-פי המתווה, ישוחררו 45 חטופים, תמורת שחרור מאות אסירים והפוגה ממושכת בלחימה.

לפי הסקר, קיים שוויון בציבור בנוגע לאמונה האם ייתכן "ניצחון מוחלט", כפי שמבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו. 45% מהמשיבים אמרו כי הם מאמינים בכך, ו-45% לא מאמינים. שוויון נוסף נרשם בשאלת האחריות למחדל 7 באוקטובר: 44% מהמשיבים הטילו את האחריות על רה"מ, 43% על ראשי מערכת הביטחון - הרמטכ"ל וראש אמ"ן.

שאלה: האם תתמכו במתווה קהיר לעסקת חטופים?
שאלה: האם תתמכו במתווה קהיר לעסקת חטופים? | צילום: חדשות 13
שאלה: האם ייתכן ניצחון מוחלט?
שאלה: האם ייתכן ניצחון מוחלט? | צילום: סקר חדשות 13
שאלה: על מי מוטלת האחריות למחדל?
שאלה: על מי מוטלת האחריות למחדל? | צילום: סקר חדשות 13
שאלה: האם ישראל צריכה ללכת לבחירות?
שאלה: האם ישראל צריכה ללכת לבחירות? | צילום: סקר חדשות 13

ברקע ההפגנות נגד הממשלה ודרישת האופוזיציה ללכת לבחירות - 49% מהמשיבים תמכו בבחירות מיידיות, בעוד ש-42% התנגדו לכך. לסיום, נשאלו המשיבים אם מצבם הכלכלי הושפע מהמלחמה: 54% טענו כי הוא לא השתנה - אך 38% מהמשיבים אמרו כי מצבם הכלכלי השתנה לרעה.

הסקר נערך ע"י הסוקר פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.