גנץ: "לא אכנס לממשלה. אוודא שההידברות היא לא תעלול של רה"מ"

ברקע תחילת ההידברות עם הקואליציה בעניין המהפכה המשפטית, יו"ר המחנה הממלכתי התראיין במהדורה המרכזית והסביר את העקרונות איתם הוא מגיע למו"מ: "לא מוכנים לפוליטיזציה של מערכת המשפט, רוצים להבטיח שנותרת ביקורת שיפוטית". עוד התייחס גנץ לפיטוריו של שר הביטחון גלנט: "אסור לשים את הפוליטיקה הפנים מפלגתית לפני האינטרס הלאומי"

זמן צפייה: 06:46

ברקע עצירת החקיקה ותחילת ההידברות בבית הנשיא עם הקואליציה בעניין המהפכה המשפטית, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התראיין הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, ואמר כי הוא מחפש הסכמות רחבות עם הקואליציה, אך מסרב בתוקף להצטרף אליה: "אני לא מחפש להציל את הממשלה, אני רוצה להגן על הדמוקרטיה גם מחוץ לממשלה".

שר הביטחון לשעבר התייחס לגל ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בחודשים האחרונים: "המחאה תרמה תרומה מאוד משמעותית וחשובה לעצירת התהליך. אני פחות רוצה לראות צד של מנצחים ומנוצחים, אלא להיכנס לחדר עם נשיא המדינה ולהגיע להסכמות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"הציבור למד שהוא צריך להשמיע את קולו והוא צריך להמשיך", המשיך גנץ, ואמר: "לא אני ניהלתי את המחאה ולא אני מנהל. האלטרנטיבה להחלטה על העצירה היא שההפיכה הייתה מקבלת את החותמת הסופית. המחאה פעלה והביאה לעצירת התהליך הזה".

גנץ הצהיר כי הוא מוכן לרפורמה במערכת המשפט, אך לא כפי שהיא מוצגת כעת: "אני מגיע עם מספר עקרונות. אנחנו לא מוכנים לפוליטיזציה של מערכת המשפט, אנחנו רוצים חוק יסוד חקיקה, רוצים להבטיח שנותרת ביקורת שיפוטית, רוצים להבטיח שיש שירות לאזרח ולא רוצים המשך של האירוע הזה".

"אני אהיה שם כדי לוודא שזה לא תעלול", אמר, והתייחס לתחילת ההידברות: "אנחנו לא מתכוונים להמשיך את ההידברות תחת הפעלת תהליכים כאלה ואחרים. אנחנו לא מוכנים להתפשר על הדמוקרטיה הישראלית. היא יקרה לנו כמו בדיוק כמו שהיא יקרה לאנשים ברחוב. אני נמצא שמה כדי לדאוג למדינת ישראל ולא כדי לאסוף קולות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

על החשש שראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לבצע תרגיל פוליטי אמר: "אם נתניהו ירמה הוא ירמה את עם ישראל. בפעם שעברה נכנסתי לאחדות במגפת הקורונה, והוא רימה את עם ישראל. אנחנו מקבלים את תוצאות הבחירות אבל הציבור השמיע שהקול שלו לא נגמר בקלפי. נתניהו מבין את זה היטב".

עוד התייחס חבר הכנסת לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט: "אמרתי לנתניהו שהוא צריך להשאיר את גלנט בתפקידו. מדינת ישראל נמצאת באתגרים ביטחוניים אדירים, ולהחליף את שר הביטחון עכשיו הוא לא דבר נכון. אסור לשים את הפוליטיקה הפנים מפלגתית לפני האינטרס הלאומי".