חלוקת התיקים: אוחנה לביטחון הפנים, רגב שרת התחבורה

נתניהו וגנץ מרכיבים את הממשלה: טרופר ימונה לשר התרבות והספורט, עומר ינקלביץ' תהיה שרת התפוצות, וגדי יברקן, שערק מהליכוד לכחול לבן, יהיה סגן שר הביטחון • כל העדכונים

זמן צפייה: 01:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ מצויים היום (חמישי) בעיצומו של סבב מינויים - ומודיעים לח"כים שלהם איזה תפקידים יקבלו. במסגרת שורת חלוקת התיקים, אמיר אוחנה יהיה השר לביטחון הפנים, מירי רגב תהיה שרת התחבורה והתשתיות, ותכהן כשרת החוץ בחי השני של כהונת הממשלה. אסף זמיר ימונה לשר התיירות. ח"כ חילי טרופר מונה לשר התרבות והספורט, ח"כ מרב כהן מונתה לשרה לשוויון חברתי, ח"כ יועז הנדל מונה לשר התקשורת, ח"כ אלון שוסטר מונה לשר החקלאות, ח"כ פנינה תמנו-שטה לשרת העלייה והקליטה וח"כ יזהר שי - שר המדע והטכנולוגיה. ח"כ אורית פרקש תהיה השרה לעניינים אסטרטגיים וחברה בקבינט המדיני-ביטחוני.

ח"כ מיקי זוהר יהיה יו"ר הקואליציה, וקיבל הבטחה נתניהו להתמנות לשר בחציה השני של כהונת הממשלה, במידה ויתפנה תפקיד שר. ח"כ מיכאל ביטון יהיה שר במשרד הביטחון, ח"כ מיקי חיימוביץ' תהיה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ איתן גינזבורג מונה ליו"ר ועדת הכנסת, וח"כ האוזר יהיה יו"ר ועדת החוץ והביטחון. חיימוביץ' תשמש גם כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן, לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני. ח"כ יואב קיש ימונה לתפקיד סגן שר הבריאות. ח"כ עומר ינקלביץ' תהיה שרת התפוצות.

גנץ נפגש במהלך הבוקר גם עם גבי אשכנזי, והשניים דנו על מינויו הצפוי של אשכנזי לשר החוץ כפי שסוכם. עוד נועד יו"ר כחול לבן עם אבי ניסנקורן, ושוחח עימו על מינויו הצפוי לשר המשפטים.

עוד בחדשות 13:

טיפול בקורונה ופיוס לאומי: אלה קווי היסוד של הממשלה ה-35

השר רפי פרץ עוזב את ימינה – צפוי להצטרף לממשלה

בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו – אופוזיציה, מתחילים"

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ'
חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' | צילום: החדשות 13

שר החינוך רפי פרץ הודיע הבוקר כי הוא עוזב את סיעת ימינה - וצפוי להתמנות לשר לענייני ירושלים. יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התייחס למהלך: "מי שדחק ברפי פרץ לתקוע סכין בגב בשותפיו הפוליטיים בפעם הראשונה, שלא ילין כשהוא מאמץ את השיטה בפעם השנייה. בנט, שקד וסמוטריץ - אם היה חיבור אמיתי הייתה ממשלת 61 אבל אתם העדפתם לפלג. מקווה שעם ישראל לא ישלם את המחיר".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר מתח שר הביטחון נפתלי בנט ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע כישלון מאמצי המו"מ בין השניים. "שמונה שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום - רה"מ תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים, הוא בחר להיפטר מימינה ובחר בדרך שאינה ימין. אופוזיציה, מתחילים". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת", כתב בנט. "מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה, אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו. הכלל שלי ברור: קודם כול הדרך, ורק אחר כך הנאמנות למבנה הקואליציוני".