50 מיליון שקל לפיתוח ומתווה פיצויים לענף התיירות: הממשלה תתכנס בגולן

שרי הממשלה יתכנסו בקיבוץ מבוא חמה ויאשרו תוכנית לפיתוח האזור שתכלול, בין היתר, חיזוק היישובים, פיתוח התשתיות וקידום חקלאות חדשנית. באופן חריג השרים יידרשו לבדיקת קורונה מהירה בכניסה לישיבה

A Signpost Pointing Out Distances To Different Cities Is Seen On Mount Bental, An Observation Post In The Israeli Occupied Golan Heights That Overlooks The Syrian Side Of The Quneitra Crossing, Israel
שלט כיוונים על הר בנטל ברמת הגולן | צילום: רויטרס

חברי הממשלה יגיעו היום (ראשון) אל קיבוץ מבוא חמה שבדרום רמת הגולן לישיבת ממשלה מיוחדת בה צפויים השרים לאשר תוכנית פיתוח בגובה 50 מיליון שקל לאזור וכן את תוכנית הפיצויים למתווה התיירות. באופן חריג, שרי הממשלה יידרשו לפני הישיבה לעבור בדיקת קורונה מהירה בניידת מד"א שתוצב בקיבוץ.

במסגרת הישיבה, הממשלה צפויה לאשר תוכנית כללית לפיתוח בר קיימא של רמת הגולן, שנועדה לעודד הגירה והתיישבות באזור, לחזק את היישובים ולהגדיל את הגיוון התעסוקתי. משרד החקלאות יהיה אחראי על יישום התוכנית וידאג לשדרוג התשתיות וקידום חדשנות חקלאית בגולן.

כמו כן, הממשלה צפויה לאשר, כאמור, את מתווה הפיצויים לענף התיירות, שיכלול הכשרות מקצועיות לעובדי הענף בשווי עד 20 אלף שקלים למגוון רחב של משרות ומלגת הכשרה חודשית בגובה 10 אלף שקל בזמן ההכשרה. בנוסף, בתי מלון שנפגעו בהיקף של יותר מ-40% במחזור העסקים יזכו למענקים של עד 150 מיליון שקל, ימומנו 25 אלף סיורים בחינם לציבור שיועברו על ידי מורי דרך ועובדים מהענף יוכלו להתקבל כנאמני קורונה בבתי ספר וברשויות על מנת ליצור מקורות הכנסה מיידיים.

לקראת הישיבה מתוכננת הפגנה של חקלאים נגד הרפורמה בחקלאות שתיכנס לתוקפה בינואר. יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח אמר כי "ממשלת ישראל מתכנסת ברמת הגולן להשקת תוכנית לחיזוקו וביד השניה מחסלת את החקלאות בגולן. רפורמת הייבוא תביא לנטישה המונית של שטחים ויישובים, שרובם מתפרנסים מחקלאות ומפרנסה תומכת חקלאות. אנו קוראים לראש הממשלה, לראשי המפלגות ולשרים לעצור את הטרלול ולהקפיא באופן מיידי את צו הפחתת המכסים".