הממשלה אישרה: נתב"ג ייסגר לחלוטין ממחר בחצות

נתניהו: "סוגרים הרמטית את השמיים כדי למנוע כניסה של מוטציות הנגיף לישראל". שרת הקליטה התנגדה: "מעולם לא עצרנו עלייה לארץ – צריך לתת מענה לעולים" • אושר מינוי קטי פרי לנציבת שב"ס

זמן צפייה: 05:43

בישיבת ממשלה שהתקיימה היום (ראשון) בזום, הממשלה אישרה כי נמל התעופה בן גוריון ייסגר לחלוטין ממחר בחצות, לצורך היערכות הנוסעים, המפעילים האוויריים ושדות התעופה. כמו כן, הסגירה מתוכננת עד לסוף החודש לכל הפחות, עם אפשרות נוספת להארכה. במהלך הדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "בשבוע הזה של סגירה הרמטית של השמיים בכדי למנוע כניסה של מוטציות הנגיף לישראל, נחסן עוד מיליון ישראלים".

בין היתר, ההצעה לסגור את נתב"ג כוללת: איסור ניסת מטוסים זרים לישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי, הגבלה זמנית של היתרי הפעלת חברות תעופה ישראליות, וצמצום החריגים ליציאה אל מחוץ לישראל, פרט לטיפול רפאי, הליך משפטי שהאדם נדרש להשתתף בו או לוויה של קרוב משפחה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "נסגור את השמיים הרמטית ונשלים את מהלך העלאת הקנסות"

בזמן עימותים עם חרדים בבני ברק: שוטר ירה באוויר • תיעוד

חשד לחיסול ביפו: הרוג ופצוע קשה מירי

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים

עוד התייחס נתניהו להפרות הסגר במגזר החרדי: "רוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות, אבל ישנם יוצאים מן הכלל שמתנהגים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת".  בהמשך לדבריו, שר הביטחון בני גנץ אמר: "אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה בכך".

דברים נוספים שאמר גנץ בפתח הישיבה לרה"מ ולשר החינוך: "היעדר האכיפה עולה בחיי אדם - רק בגלל אינטרסים פוליטיים. הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את הסמכות שקיימת בחוק לסגור ולשלול תקציבים של מוסדות שנפתחים בסגר בניגוד להנחיות המדינה. ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק מה ניתן לעשות משפטית מול מנהיגי ציבור שנותנים הנחיות מנוגדות להוראות ממשלת ישראל. לא יתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר כדי שיישמעו להוראות".

בדיון על העלאת הקנסות, אמר שר הביטחון כי "העלאת הקנסות לא צריכה לעלות רק לקריאה ראשונה, אלא לעבור לגמרי בכנסת. אני קורא למנהיגי הציבור החרדי ומנהיגי הציבור בכלל - הקורונה היא אתגר משותף לכולנו". בתגובה, רה"מ ענה: "שלא יובן לא נכון. אנחנו מביאים את זה לקריאה ראשונה כי זה מה שהחוק אומר בפגרה, אבל נפעל להביא את זה לאישור עד הסוף ללא דיחוי".

ישיבת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה
ישיבת ממשלה בנוגע לנגיף הקורונה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך הישיבה: "לצד מבצע החיסונים שמתקדם יפה, הדאגה הגדולה של כולנו היא הגעת המוטציות. ישנם וריאנטים שונים, ואחד מהם הוא הבריטי שכבר משתולל בארץ, וברור שהוא נושא באשמה חלקית למספר הנדבקים הגבוה". עוד הוסיף השר: "יכול להיות שיש לו השלכות אחרות, אבל אנחנו נזהרים מלהגיד מה הן ההשלכות על נשים בהריון. עכשיו עושים ריצוף גנומי לכל המקרים".

ד"ר שרון אלרועי-פרייס, הממונה על בריאות הציבור, אמרה: "המצב בו נכנס וריאנט חדש, ועד שמזהים שהוא נכנס - אנחנו בחוסר אונים מול הוריאנט האנגלי. רק עכשיו מתחילים לראות בקושי את התחלואה. המסה של החולים הקשים והקריטיים בקושי יורדת. אין ספק שזה מהוריאנט האנגלי", עוד הוסיפה אלרעי-פרייס: "הסכנה של הוריאנטים היא סכנה אמיתית".

בד בבד, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, אמר בתגובה לסגירה ההרמטית של הכניסה והיציאה האווירית לארץ ישראל, ואמר: "עמדתינו היא שאין מניעה משפטית, אך חשוב שהשרים יבינו את הקשיים המשפטיים -  מניעת אפשרות לאזרחים לחזור ארצה עומדת בסתירה לכבוד האדם וחירותו. בהתאם לחווד האפדימיולוגי שראינו אתמול למוטציות החדשות, לא מעט אנשים חייבי בידוד יוצאים ממנו ואי אפשר לגלות אם היו חולים תוך כדי, ועדיין חשוב להבין שתהיה פה התמודדות משפטית לא פשוטה".

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

בתגובה לדבריו, אדלשטיין ענה: "אם היה מדובר על למנוע תחלואה רגילה, אז אכיפה טובה וקפדנית אולי הייתה נותנת מענה. אבל כשאנחנו מדברים על הגעת מוטציות, אחד או שניים שיסרבו להתפנות, ושוטרים או פקחים שידבקו מהם, אז כבר הכנסנו את המוטציה לישראל. לא התעלמנו מנושא אכיפת הבידודים. החשש עדיין קיים גם עם בידוד קפדני".

בתוך כך, הממשלה אישרה היום את הצעתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את גונדר קטי פרי לנציבת בתי הסוהר. המינוי של פרי יהיה תקף למשך שלוש שנים. בתגוה לכך, אמר גנץ: "שמח לאפשר את המינוי, אני לא חוסם אותו משיקולים פוליטיים".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2401212042' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם ד"ר שרון אלרעי פרייס' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1608578393/6qwxdf_fc50ui.png' kid='1_k49nobhk' kid='1_k49nobhk' duration='244'']

בריאיון לחדשות 13 התייחסה ד"ר אלרעי-פרייס לסגירת נמל התעופה, ואמרה כי "אנחנו צריכים כרגע להרוויח זמן. סגירת נתב"ג היא קריטית כדי להשיג לנו זמן לחסן יותר אנשים. נצטרך לראות מה יהיה המצב אחרי 31 בינואר, נצטרך לראות את הנתונים".