רוב מצביעי לפיד בעד אחדות, מצביעי נתניהו נגד | סקר חדשות 13

47 אחוזים מהציבור בישראל תומכים בממשלת אחדות של בנימין נתניהו יחד עם בני גנץ או יאיר לפיד, אך בפילוח לפי הצבעה יש הבדלים גדולים בין הגושים. רוב הנשאלים לא חושבים כי הממשלה המסתמנת תפגע בזכויות הקהילה הגאה | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 03:17

47 אחוזים מהציבור בישראל תומכים בממשלת אחדות של בנימין נתניהו יחד עם בני גנץ או יאיר לפיד, לעומת 41 אחוזים שמעדיפים ממשלת ימין-חרדים, כך עולה מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

מבין הנשאלים היהודים, 47 אחוזים מעדיפים ממשלת ימין-חרדים, ורק 41 אחוזים תומכים בממשלת אחדות, זאת לעומת 71 אחוזים מהנשאלים הלא-יהודים שהביעו תמיכה בממשלת אחדות ורק 9 אחוזים שהשיבו כי הם מעדיפים ממשלת ימין-חרדים.

בפילוח לפי הצבעה, בקרב מצביעי גוש הקואליציה הנוכחית השיבו 61 אחוזים כי הם בעד ממשלת אחדות, לעומת 22 אחוזים שמעדיפים ממשלת ימין-חרדים ו-17 אחוזים שענו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי גוש נתניהו, 83 אחוזים תומכים בממשלת ימין-חרדים, לעומת 15 אחוזים בלבד שהשיבו כי הם מעדיפים ממשלת אחדות, ו-2 אחוזים שהשיבו כי הם לא יודעים.

בנימין נתניהו בנאום הניצחון בליל הבחירות
בנימין נתניהו בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: רויטרס

שאלנו גם האם ממשלת נתניהו המסתמנת תבצע שינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט והאם אתה תומך בשינויים כאלה. 22 אחוזים השיבו כי הם לא חושבים שיתבצעו שינויים כאלה, 32 אחוזים השיבו כי הם חושבים שכן וכי הם תומכים בשינויים כאלה, 31 אחוזים השיבו כי הם חושבים שכן ומתנגדים לשינויים כאלה, ו-14 אחוזים השיבו כי הם לא יודעים.

54 אחוזים מהנשאלים אמרו כי הם חושבים שממשלת נתניהו המסתמנת לא תפגע בזכויות הקהילה הגאה, לעומת 29 אחוזים שהשיבו כי הם חושבים שהממשלה כן תפגע בזכויות אלו, ו-17 אחוזים שהשיבו כי הם לא יודעים.

מצעד הגאווה בתל אביב. ארכיון
מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) | צילום: גיא יחיאלי

הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, כלל 699 נשאלים, מהם 599 מהאוכלוסייה היהודים ו-100 נשאלים מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול  במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.