שנה לממשלת הימין על מלא: ההבטחות - והניסיון הכושל לממש אותן

לפני שנה בדיוק קמה ממשלתו השישית של נתניהו, עם הבטחות גדולות ובעיקר הרבה מאוד דברי רהב. שבוע לאחר ההבטחות הופיעה תוכנית המהפכה המשפטית שהממשלה התגייסה לקדם, הובילה למחאה נרחבת, לשיסוי וקרע עמוק בציבור - ודחקה את כל שאר הנושאים

זמן צפייה: 01:46

לפני שנה בדיוק קמה ממשלת ימין על מלא, עם הבטחות גדולות ובעיקר הרבה מאוד דברי רהב. שנה חלפה, הנה ההבטחות: ההבטחה הראשונה הייתה לטפל באיום האיראני. היום איראן קרובה מאי פעם לפצצה גרעינית פעילה. היא מעשירה אורניום ופתחה במתקפה כוללת על ישראל, בלי שישראל פוגעת בה בחזרה באופן מהותי.

הממשלה הזאת הבטיחה גם להחזיר את הביטחון האישי ואת המשילות. אחרי 7 באוקטובר זו נשמעת הבטחה מגוחכת, אבל גם קודם לכן היא הייתה ריקה, עם יותר מפי שניים הרוגים בתוך החברה הערבית, והתדרדרות במצב הביטחון האישי והלאומי עם שורה של פיגועים ומלחמה כמעט בכל הגזרות.

הממשלה השישית של נתניהו הבטיחה לטפל גם ביוקר המחיה, אבל במקום זאת - הריבית היגיעה לשיא, המשכנתאות קפצו, יש מחסור במוצרים, והטיסות הן היקרות ביותר שהיו זה שנים רבות.

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: רויטרס

הממשלה הזאת הבטיחה עוד כמה הבטחות: עונש מוות למחבלים, חינוך חינם מגיל 3-0, להמשיך ולהיות בירת ההיי-טק של המזרח התיכון ואולי של העולם, וגם להחזיר את הגאווה הלאומית. שבוע לאחר ההבטחות הופיעה תוכנית המהפכה המשפטית שהממשלה התגייסה לקדם, הובילה למחאה נרחבת, לשיסוי וקרע עמוק בציבור, ודחקה את כל שאר הנושאים - את ההבטחות וודאי את הניסיון הכושל לממש אותן. וכל זה היה רק לפני שנה.