גוטליב מאיימת שתפנה לבג"ץ: "סתימת פיות בלתי חוקית"

לאחר הסנקציות שהוטלו עליה על הפרת המשמעת הקואליציונית, ח"כ גוטליב שיגרה מסר תקיף לראשי הקואליציה: "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית"

ח"כ טלי גוטליב
ח"כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שיו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע על סנקציות שיוטלו עליה, חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד איימה בחשבון הטוויטר שלה: "בכוונתי להגיש ליועמ"ש הכנסת התראה לפני פניה לבג"ץ". בין הסנקציות שהוטלו עליה: מניעת חברות בוועדות, לא תוכל להעלות הצעות חוק בשם הליכוד ועוד.

בציוץ התרעמה גוטליב על היחס ממפלגתה, לאחר שלא נעתרה להוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הקואליציה ולא משכה את מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים. "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת", כתבה.

"הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית. לאחר בירור בדבר אי סבירות ואי חוקיות ההחלטה בענייני, בכוונתי להגיש ליועמ"ש הכנסת התראה לפני פניה לבג"ץ. הכנסת היא לא המערב הפרוע".

ח''כ אופיר כץ, הליכוד
יו''ר הקואליציה אופיר כץ

כזכור, גוטליב התעקשה ביום רביעי האחרון להתמודד לוועדה, בניגוד להחלטת נתניהו, מה שהוביל לניסיון של הקואליציה לדחות את ההצבעה ולבחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר כחברה בוועדה. בקואליציה ניסו בעקבות זאת להטיח את האשמה בגוטליב, ולהעביר את המסר שהיא האשמה בהשתלשלות האירועים. זהו מסר ברור לכל מי ששוקל להפר משמעת קואליציונית.

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר | צילום: רויטרס

בין היתר הוחלט כי גוטליב לא תוכל לכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת בהן היא חברה - ועדת החוקה, ועדת עבודה ורווחה, וועדת ביקורת המדינה - עד להודעה חדשה. היא לא תוכל להעלות הצעות חוק ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת, זאת לאחר שספגה צעקות בישיבת סיעת הליכוד שהתרחשה במהלך היום הדרמטי שהיה אתמול בכנסת.

במהלך הדיון בסיעה התפרצה גוטליב ואמרה: "אני לא מאמינה לכם שהדחייה היא כדי להגיע לשני מועמדי קואליציה ולחוקק חוקים הקשורים לרפורמה. זה נועד להוביל לבחירת נציגת האופוזיציה". לאחר דבריה היא יצאה מהחדר. בתגובה לאירועים אמר נתניהו על החלטתה של גוטליב לפעול עצמאית כי "לא נתקלתי בכזה אירוע עד היום, זה מאוד חמור". גורמים בסיעה סיפרו לאחר מכן שהוא נראה זועם במיוחד ולא מרוצה.