דיכטר נגד גוטליב: "פוגעת בביטחון המדינה במכוון"

לאחר שחברת הכנסת מהליכוד האשימה כי ראש המוסד נפגש עם שקמה ברסלר וכי ארה"ב "יירטה שיחות בין בעלה של ברסלר ליחיא סינוואר" ימים לפני 7 באוקטובר, שר החקלאות תקף אותה: "אלו קונספירציות. דברים הזויים בלי שום שחר"

זמן צפייה: 02:46

שר החקלאות אבי דיכטר תקף הבוקר (חמישי) את חברתו לסיעת הליכוד, טלי גוטליב, בראיון לתוכניתה של הילה קורח בגל"צ, ואמר: "היא פוגעת בבטחון המדינה במכוון". דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, הוסיף כי מדובר ב"קונספירציות, דברים הזויים בלי שום שחר שהחזירו אותי עשרות שנים לאחור, לטענות ששב"כ היה כביכול אחראי על רצח רבין. טוב תעשה אם תגיד 'טעיתי'".

בדבריו התייחס לטענותיה של חברתו מהליכוד, שאמרה כי ראש המוסד דדי ברנע נפגש עם שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, וכי ארצות הברית "יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר ליחיא סינוואר" ימים לפני 7 באוקטובר.

אתמול פרסמנו לראשונה כי שב"כ שוקל לבקש מהיועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ גוטליב, לאחר שפרסמה שם של איש הארגון. בתגובה, חברת הכנסת שיגרה מכתב ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בו התלוננה על ניסיון הטלת אימה, וטענה כי "היחיד שפגע קשות בביטחון מדינת ישראל הוא ראש השב"כ, שנחל כשלון קולוסלי ב-7 באוקטובר. רשלנותו עלתה לאזרחי ישראל בטבח בנינו ובנותינו".

כמו כן, חברת סיעת העבודה נעמה לזימי הגישה תלונה על ח"כ טלי גוטליב לוועדת האתיקה - שמחויבת לדון בבקשה תוך 30 יום, בשל "הפצת מידע לא מהימן וחשיפת שמו של איש שב"כ".

בתגובה לדבריה של גוטליב, ממשרד רה"מ נמסר בשם המוסד: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".

גוטליב פרסמה ציוץ נוסף לאחר הכחשה זו, בו כתבה: "אף עיתונאי אמיץ לא מסוגל לבדוק למה היה מפגש בין שקמה ברסלר לבין ראש המוסד. פגישה עליה רשמתי עוד לפני תופת אוקטובר. עד כה ברסלר לא הכחישה. המוסד הכחיש וזה הספיק לעיתונאים הפחדנים.. אבל חמגשיות של שרה נתניהו, זה מספיק לברוכי קרא לפרסם ולטנף. אני ח"כ ואהיה מחוייבת תמיד לעם ולאמת!".

ברסלר כתבה בתגובה בחשבון הטוויטר שלה: "לא מתרגשת ממסע השקרים של מכונת הרעל. עיניים כל הזמן על המטרה - בניית מדינת ישראל טובה ומיטיבה למען כלל אזרחיה. ללא רעל וללא פייק".

שקמה ברסלר נואמת בקפלן
שקמה ברסלר נואמת בקפלן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90